Šokio spektaklį „Jezebel“ įkvėpė „videoklipų merginos” (angl. „video vixens“), dažnai sutinkamos hiphopo vaizdo klipuose XX a. pab. ir XXI a. pr. Kai MTV vis dar buvo muzikos kanalas, gundančios ir vos prisidengusios merginos videoklipuose atliko bene pagrindinį vaidmenį.

Šios merginos dažnai vadinamos „Jezabelėmis“ (tai aliuzija į Biblijos personažą, anglų kalboje sinomimiškai vartojamą apibūdinti amoraliai, pasileidusiai moteriai).

Scenos menininkės ir choreografės Cheriz Menzo įkūnyta „Jezebelė“ atsisako būti apibrėžiama kitų. Ji keliauja po hiphopo kultūrą, ieškodama būdų, kaip atsikratyti stereotipų, susijusių su juodaodėmis moterimis ir susigrąžinti savo įvaizdį. Kyla klausimas, ar „Jezebel“ gali sugriauti prieštaringą stereotipą, siejamą su juodaodžių „hiphopo paukštytėmis“?

„Iš pradžių tai buvo skuba, asmeninis poreikis sukurti kažką kitokio, suteikti sau galimybę pasiūlyti savo kūno reprezentaciją, kuri atskleistų ir mane pačią, taip išvengiant man primestų stereotipų.
Užaugau su MTV, todėl mano įžvalgos apie moterų reprezentaciją yra labiau susijusios su šia sritimi. Be to, supratau, kad man nepatinka hiperseksualizuotas juodaodžių moterų kūnų vaizdavimas vizualinėje kultūroje ir žiniasklaidoje. Tokio apibendrinimo kaip „juodaodė moteris“ neturėtų būti, nes yra daugybė būdų būti ir tapti.

Mano troškimas išsivaduoti iš numanomų kategorijų – „ji juk šoks mums hiphopą, ar ne?!“ – paskatino mane išsiugdyti pasipriešinimo formas ir būti draskomai labai prieštaringo vidinio dialogo. Su JEZEBEL reikėjo suteikti sau erdvės, kurioje galėčiau būti laisva, ieškoti ir priimti kūrybos procese atsirandančius judesius, kuriuos ketinau atlikti,“ – Cheriz Menzo.


⎯⎯⎯⎯⎯
Gegužės 7-8 d. 21 val.
Menų spaustuvė, Juodoji salė; trukmė: 55 min.
Bilietai: http://www.bilietai.lt/.../cherish-menzo-nyderlandai.../
⎯⎯⎯⎯⎯


Cherish Menzo (g. 1988, Nyderlanduose) – Amsterdame ir Briuselyje gyvenanti scenos menininkė ir choreografė. Savo kūryboje ji domisi kūno transformacija scenoje ir įvairių fizinių įvaizdžių „įkūnijimu“. Iš pirmo žvilgsnio vaizdiniai atrodo atpažįstami, tačiau išryškindama jų sudėtingumą ir prieštaringumą, Cherish kvestionuoja tariamą normą ir kuria visatas, kuriose pagrindinę vietą užima juodas kūnas. Ji laviruoja tarp XX a. 10-ojo dešimtmečio ir XXI a. 1-ojo hiphopo nostalgijos, industrinio hiphopo, repo tekstų, mokslinės fantastikos, mangos ir spekuliatyvios ateities. Naudodama šiuos elementus kaip įrankius, ji suteikia formą ir materializuoja – keistoms, paslaptingoms formoms ir tikrovei.


⎯⎯⎯⎯⎯
Spektaklis yra tarptautinio šiuolaikinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ programos dalis. Visa balandžio 27 – gegužės 12 d. festivalio programa: www.newbalticdance.lt

Festivalį rengia „Lietuvos šokio informacijos centras“ ir „Vilniaus festivaliai“. Finansuoja: Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė, LR Kultūros ministerija.