Auksinį scenos kryžių choreografui Dovydui Strimaičiui atnešęs „Duetas“ grįžta į Vilnių

Spalio 18 d. Menų spaustuvėje – itin retas ir šokio gerbėjų laukiamas įvykis: choreografo Dovydo Strimaičio šiuolaikinio šokio spektaklis „Duetas“, šiemet jo kūrėjui pelnęs Auksinį scenos kryžių už geriausią 2023 m. choreografinį darbą.


Tarptautinės komandos kuriamas ir Lietuvoje organizacijos „Be kompanijos“ prodiusuojamas „Duetas“ – įdėmus žvilgsnis į šiuolaikinėje Vakarų visuomenėje vis aštrėjantį santykį su tradicijomis. Vieniems bandant aklai jų laikytis, o kitiems reikalaujant jas sunaikinti, tarpinis sprendimas atrodo nebeįmanomas. D. Strimaitis ir kūrinį atliekantys šokėjai Clara Davidson bei Ibai Jimenez svarsto: ar galime remtis tradicijomis, o kartu – išlikti kritiški jų atžvilgiu?


Nors „Duete“ tyrinėjama įtampa tarp pasaulėvaizdžių yra universaliai aktuali tema, atspirties tašku spektakliui tampa pats menas. Vakarų šokio tradicijos fundamentas – baletas – šokio bendruomenėse yra tiek pat mylimas, kiek ir smerkiamas. Spektaklyje atlikėjai grumiasi su klasikiniu šokiu, tačiau šios kovos tikslas – ne nugalėti, o pakylėti vienas kitą.

Baletas verčia šokėjus ieškoti klasikinio pasaulėvaizdžio esmės, o šokėjai meta jam iššūkį kalbėti šių dienų balsu. Meistriška skirtingų šokio paradigmų kova, įkūnyta „Dueto“ šokėjų, žiūrovus kviečia susimąstyti apie savo asmeninį vaidmenį ginant, griaunant ar ignoruojant tradicijas ir jų santykį su šiandiena.


Prancūzijoje kuriančiam spektaklio choreografui D. Strimaičiui ši įtampa pažįstama ypač artimai – šiuolaikinio šokio srityje aktyviai dirbantis menininkas trejus metus buvo Nacionalinio Marselio baleto šokėjas. Pasak kūrėjo, spektaklio tema itin aktuali šiandieniniam Lietuvos kultūros klimatui, kur atskirtis tarp klasikinių ir eksperimentinių meno sričių, institucijų bei nepriklausomų menininkų vis labiau aštrėja.

„Kaip dažnai šiuolaikinio šokio menininkai eina pasižiūrėti baleto premjerų į LNOBT? O atvirkščiai – ar šokėjai, dirbantys LNOBT, lankosi šiuolaikinio šokio menininkų spektakliuose? Didžiąja dalimi – ne. Vieni į kitus žiūrime šiek tiek su panieka ir dėl to nepastebime, kad mūsų skirtingi šokio stiliai iš tikrųjų formavosi ir toliau formuojasi veikiami vieni kitų. „Duete“ norėčiau ne tik apie tai mąstyti judesiu, bet ir paraginti spektaklį ateiti pažiūrėti tiek šiuolaikinio, tiek klasikinio šokio bei meno atstovus“, – sako D. Strimaitis.

Nuo „Dueto“ premjeros 2023–aisiais Paryžiuje, spektaklis jau rodytas Italijoje, Latvijoje bei Lietuvoje. Nors veikliai tarptautinei komandai atrasti bendras galimybes gastrolėms dažnai yra iššūkis, „Dueto“ kūrėjai į Vilnių nusprendė sugrįžti po netikėto apdovanojimo Auksiniu scenos kryžiumi.

„Kadangi pats gyvenu ne Lietuvoje, labai noriu išlaikyti ryšį su čia veikiančiu šokio lauku ir platesne publika, besidominčia šiuolaikiniais menais. Džiugu į Lietuvą sugrįžti su visa kūrybine komanda, kuri nuo praeito apsilankymo Vilniuje parsivežė pačius geriausius prisiminimus, nes publika mus priėmė itin šiltai. Tikimės, kad gautas apdovaonjimas paragins apsilankyti ir mažiau šokio pasauliu besidominčia publiką“, – viliasi D. Strimaitis.


Teatras, menas ir šokis – stiprūs akstinai diskusijoms, todėl ir po spektaklio rodymo Menų spaustuvėje žiūrovai bus kviečiami sudalyvauti pokalbyje su choreografu, kuris teigia ypatingai laukiantis žiūrovų komentarų, pastabų ir interpretacijų.

Dėmesio sulauks ir profesionalų šokio bendruomenė – jai Menų spaustuvėje spalio 19 d. D. Strimaitis pasiūlys kompozicijos seminarą „Kompozicija ir judesio partitūros“, kuriame lauks bent 2 metų šokio patirtį turinčių dalyvių. Jo metu menininkas pristatys judesio partitūros koncepciją, pasidalins savo spektaklio „Duetas“ judesio partitūromis ir pakvies dalyvius sukurti savo judesio kompozicijas.

Šokio spektaklis „Duetas“ – spalio 18 d. 19 val. Menų spaustuvėje (Šiltadaržio g. 6, Vilnius).
Spektaklio sklaida dalinai finansuojama Lietuvos kultūros tarybos.
Daugiau informacijos:
https://www.menuspaustuve.lt/lt/repertuaras/premjera-sokio-spektaklis-duetas-chor-dovydas-strimaitis