Ilgamečiams Menų spaustuvės rezidentams - šokio teatrui „Dansema“ - vasara jau daug metų reiškia ne sezono pabaigą ir atostogas, o tikrą darbymetį gastrolėse po visą pasaulį. Šįkart šokėjų kolektyvas per gegužę aplankė Kiniją ir Pietų Korėją, o liepą ir rugpjūtį jų laukia mėnuo Japonijoje. Nors tokia vasara skamba egzotiškai, anot šokėjų, būti turistais nėra kada – viešnagės Azijoje grafike suplanuota per penkiasdešimt spektaklių ir edukacinių užsiėmimų.
Gegužės 4-20 dienomis „Dansema“ lankėsi Kinijoje. Tai – jau penktas šokio teatro vizitas šioje šalyje, tad šokėjai džiaugiasi, kad spektakliuose sutiko ne tik naujų, bet ir jau pažįstamų žiūrovų, kasmet laukiančių „Dansemos“ pasirodymų. Šanchajaus vaikų meno teatre buvo parodyta šešiolika „Mozaikos“ spektaklių, skirtų 0-3 metų vaikams, ir surengtos penkios šokio pamokėlės 8-14 mėnesių kūdikiams. Ten pat pristatyti ir kūrybinio-edukacinio šokio projekto „Pasaulio sutvėrimas“ (choreografė Birutė Banevičiūtė, kompozitorė Rasa Dikčienė), įgyvendinto su dviem Šanchajaus mokyklomis, rezultatai. Projekto metu daugiau nei po 130 pradinių klasių mokinių, neturėjusių išankstinės šokio patirties, po trijų dienų kūrybinių laboratorijų šoko profesionalioje teatro scenoje kartu su „Dansemos“ šokėjais Giedre Subotinaite, Indre Bacevičiūte, Mantu Stabačinsku. Tai jau trečią kartą vykdomas tokio pobūdžio projektas Šanchajuje ir itin sėkmingas, nes vis daugiau mokyklų pareiškia norą jame dalyvauti. Šanchajaus vaikų meno teatro vadovė Liang Xiao Xia ir projekto vadovė Zhao Yajing, pažymėdamos aukštą „Dansemos“ spektaklių ir kūrybinių užsiėmimų meninę vertę, džiaugiasi ilgalaikiu bendradarbiavimu su „Dansema“ ir jau dėlioja naujus planus ateičiai.
Iš karto po pasirodymų Kinijoje „Dansemos“ komanda keliavo į turą po Pietų Korėją, suorganizuotą teatro užsienio gastrolių vadovės Gintarės Masteikaitės PAMS mugėje (Performing Arts Market in Seoul) užmegztų ryšių dėka. Pasirodžiusi penkiuose šalies miestuose, „Dansema“ tapo pirmąją lietuvių trupe, į Pietų Korėją atvežusia šokio spektaklius vaikams. „Ansan-Art Centre“, „Seongnam Art Centre“, „Hwasung Art Hall“ ir „Jeju Arts Centre“ erdvėse buvo parodyti devyni spektakliai „Mozaika“, o Seule surengtos dvi šokio pamokėlės kūdikiams, po kurių „Dansemos“ meno vadovė Birutė Banevičiūtė vietos šokėjams, choreografams ir šokio pedagogams vedė seminarus apie savo sukurtą ankstyvojo vaikų šokio ugdymo ir spektaklių kūdikiams kūrimo metodiką. Gastroles organizavusiam žinomam Pietų Korėjos šokio prodiuseriui Jang Kwangryul šokio spektakliai kūdikiams iš pradžių atrodė kaip iššūkis, nes tokių pasirodymų jų šalyje nėra buvę. Tačiau po spektaklių gavus gausybę puikių atsiliepimų ne tik iš žiūrovų, bet ir iš vietos šokio profesionalų bei teatro kritikų, „Dansema“ sulaukė kvietimų sugrįžti ir toliau bendradarbiauti. Gastrolių Pietų Korėjoje metu „Dansemos“ šokėjai Indrė Bacevičiūtė, Mantas Stabačinskas ir Marius Pinigis ne tik šoko vaikams, bet kartu su vietos muzikantais improvizavo „Jeju International Dance Forum“ ir „Jeju International Improvisation Dance Festival“ renginiuose Jeju skulptūrų parke bei šviesų festivalyje „Light Art Flash“.
Trumpam į Lietuvą grįžę šokėjai jau tuoj vėl krausis lagaminus – Lietuvos kultūros tarybos finansuotą Azijos turą pabaigs mėnuo Japonijoje. Liepos 17 - rugpjūčio 15 dienomis „Dansemos“ komanda su spektakliu „Mozaika“ keliaus po penkis Japonijos miestus. Dvidešimt spektaklių laukia Fukuokos, Kavasakio, Šidziuokos, Kioto ir Okinavos mažųjų žiūrovų. Šias gastroles Japonijoje inicijavo Tarptautinio teatrų vaikams festivalio „Ricca Ricca Festa“ organizatoriai po to, kai 2017 metais „Dansema“ dalyvavo šiame festivalyje, į kurį buvo pakviesti po pasirodymų „Edinburg Fringe“ festivalyje.
Vieno iš daugiausiai keliaujančio Lietuvos teatro meno vadovė ir choreografė Birutė Banevičiūtė teigia, kad gastrolės užsienyje yra ne tik proga šokėjams užsidirbti pragyvenimui - „Dansemos“ veikla šokio ir kultūros edukacijos srityse tarnauja ir Lietuvos kultūros sklaidai pasaulyje apskritai: „Kartais, tiesiogine to žodžio prasme, tai būna edukacija, nes žiūrovų veidų išraiškos, kai jie sulaukia atsakymo iš kokios šalies yra teatras, rodo, kad ne visi ir žino, kur ta Lietuva. Būna ir taip, kad vietos, kuriose pasirodo „Dansema“ žiūrovai, kartais net ir menininkai ar meno vadybininkai nustemba, kad tokia savita ir reta meno produkcija – šokio spektakliai vaikams – yra taip kokybiškai kuriama „kažkur mažoje šalyje Europoje“. Ypač Azijoje buvo jaučiamas Europinės kultūros vertinimas, nes festivaliuose ir teatruose, kuriuose pasirodė, „Dansema“ buvo pristatoma kaip kviestinė žvaigždė. Lietuvos kultūros tarybos pastaraisiais metais skiriamas finansavimas „Dansemos“ gastrolėms užsienyje, rodo, kad kultūros politikos įgyvendinimo ir kultūros valdymo sistemos vykdytojai supranta, kad net ir mažos apimties spektakliai vaikams, tačiau sukurti ir atliekami kokybiškai, gali svariai prisidėti prie teigiamo Lietuvos kultūros įvaizdžio pasaulyje formavimo.“