Hamburgo Thalia teatro organizuojamas scenos menų festivalis Lessingtage (pavadintas kritiko ir dramaturgo G. E. Lessingo vardu) šiemet vyko sausio 20 – vasario 6 dienomis. Užbaigti festivalį teko garbė Vaivos Grainytės, Linos Lapelytės ir Rugilės Barzdžiukaitės operai „Geros dienos!“; dešimties prekybos centro kasininkių istorijos Thalia teatre skambėjo vasario 5 ir 6 dienomis. Į abu spektaklio vakarus bilietai buvo iššluoti dar gerokai prieš prasidedant festivaliui, bet operos kūrybinė komanda gastrolėse neišvengė iššūkių.
Kadangi festivalio organizatoriai ryžosi pristatyti gyvai atliekamų spektaklių programą bei priimti užsienio svečius pačiame pandemijos įkarštyje, „Operomanijos“ prodiuserė Ana Ablamonova pastebėjo, kad „Geros dienos!“ gastroles Hamburge lydėjo ne tik nerimas ir atsakomybė dėl to, kaip sėkmingai pandemijos aplinkybėmis pavyks parodyti spektaklį, bet ir festivalio organizatorių nubrėžtos griežtos taisyklės bei kontrolė. „Susidūrėme su didžiuliais iššūkiais, žinoma, nulemtais viruso. Tiek Lietuvoje, tiek ir Vokietijoje šiuo metu situacija yra ypač įtempta, užsikrėtimų statistika kyla žaibiškai ir tai tikrai buvo ne pats palankiausias laikas aštuoniolikos žmonių, dirbančių dar ir kituose kolektyvuose, gastrolėms. Virusas neaplenkė ir mūsų komandos narių arba jų artimiausios aplinkos, todėl gastrolių išvakarėse turėjome pakeisti dalį komandos. Pasitelkus visą tinkamų ir spontaniškai keliauti galinčių dublerių arsenalą, į kasininkių vietas galiausiai teko nutupdyti ir operos kompozitorę Lina Lapelytę, režisierę Rugilę Barzdžiukaitę bei prodiuserę, t. y. mane“, – gastrolių Thalia teatre įspūdžiais dalijosi Ana Ablamonova.
Libreto autorė Vaiva Grainytė tikina, kad tai buvo pačios beprotiškiausios gastrolės: „Ekstremalus omicron remiksas. Normalios kompanijos atšauktų pasirodymus, o mes, adrenalino fanatikės, rizikavome ir viską įgyvendinome. Supratome, kad visi iššūkiai įveikiami ir bene visos galime dainuoti“.
Tai patvirtino ir kompozitorė Lina Lapelytė, abu operos rodymo vakarus pati išbandžiusi vienos iš pavaduojamų kasininkių kėdę. „Įdomu susitapatinti su atlikėjomis, suprasti, kokia atsakomybė ir kokie pojūčiai slegia ar džiugina operos dainininkes. Iš tiesų ši opera dar ankstyvoje kūrybos stadijoje išlaisvino mano pačios balsą, nes dainuodama turėjau pademonstruoti dainininkėms muzikinius sumanymus. Hamburge galėjau pasitikrinti, ar sumanymai adekvatūs bei dainuoti ne tik repeticijose, bet ir scenoje“, - pasakojo Lina Lapelytė.
Tačiau tuo netikėtumai nesibaigė, nes antrąjį vakarą prie uždainavusių prodiuserės ir kompozitorės skubiai teko prisijungti ir „Geros dienos!“ režisierei Rugilei Barzdžiukaitei. „Kai paaiškėjo, kad force majeure grandinėje ir man teks šlietis prie kasininkių choro, galvojau, kad būsiu lengvai demaskuota kaip kasininkė apsimetėlė, bet pati nustebau, kad beveik moku visus painius apdainuojamų produktų kalambūrus!“, - apie naują patirtį pasakojo Rugilė Barzdžiukaitė.
Renginio organizatorius Thalia teatras, savo veiklą pradėjęs dar iki XIX a. vidurio – šiandien yra viena svarbiausių teatro scenų ne tik Hamburge, bet ir visoje Vokietijoje. Festivalis Lessingtage šiemet savo solidžioje programoje pristatė Vokietijos ir užsienio kūrėjų darbus, tarp kurių ir neseniai šiame teatre įvykusi garsaus rusų kino ir teatro režisieriaus Kirilo Serebrenikovo spektaklio „Juodasis vienuolis“ premjera, taip pat Thomaso Ostermeierio spektaklis „Vernono Subutexo gyvenimas 1“.
Operos „Geros dienos!“ atlikimai gastrolėse Hamburge įžengė į 8-ąją šio spektaklio rodymų dešimtį. Jau vienuolika metų sėkmingai Lietuvos ir užsienio scenose gyvuojantis darbas rengiasi naujoms išvykoms – kovo pradžioje numatytos „Geros dienos!“ gastrolės Maskvoje, Tretjakovo galerijoje.