Moters įvaizdžius šiandienos mene ir visuomenėje svarstantis projektas „Nymphology“ virto muzikiniu filmu

Trys nauji kūriniai ir daugybė klausimų diskusijoms – tai Vilniaus miesto šiuolaikinės muzikos ansamblio „Synaesthesis“ kuruojamo projekto „Nymphology“ rezultatas. Pirmą sykį gyvai parodytas praėjusiame „Druskomanijos“ festivalyje, atnaujintas ir dar sustiprėjęs moteriškumo įvaizdžius mene ir visuomenėje svarstantis projektas virto muzikiniu filmu, kurio premjerą internetu bus galima išvysti gegužės 13 d., 20 val. Prieš tai organizatoriai taip pat kviečia sudalyvauti diskusijoje moteriškumo raiškos tema. 

Projekte „Nymphology“ susitiko trys kompozitorės – Juta Pranulytė, Agnė Matulevičiūtė ir Monika Sokaitė, ir trys ansamblio „Synaesthesis“ narės – Diemantė Merkevičiūtė (smuikas), Monika Kiknadzė (altas) ir Marta Finkelštein (fortepijonas). Kūrybinio proceso metu jos siekė praplėsti erdvę diskusijai apie lytį muzikoje ir papildyti kūrybinę moterų reprezentaciją tiek tarptautinių festivalių, tiek paties „Synaesthesio“ repertuaro kontekstuose.

Įdomu, kad kūrėjų žvilgsniai į užduotą temą pasirodė nepaprastai skirtingi – nuo santykio su mama niuansus analizuojančio J. Pranulytės kūrinio „Mom“, iki dar menkai aptariamą moters seksualumo temą apmąstančios M. Sokaitės kompozicijos „Lost in Longings for Lust“ ar į antikines nimfas atsigręžiančios A. Matulevičiūtės nimfonijos „Nimfų sodas“.

„Projektas man pačiai buvo intriguojanti užduotis – kaip jį sukuruoti taip, kad išliktų atvira erdvė kalbėti ir kurti per moterišką patirtį? „Nymphology“ kiekvieną dalyvę panardino į svarstymus apie lyties tapatybę ir visus su tuo susijusius klausimus. Manau, visos dabar jau esame šiek tiek kitokios. O tikslas buvo ir provokuoti, ir diskutuoti. Provokuoti, pirmiausia, save pačias. Kartu, „Nymphology“ žymi ir pandeminę naujų formatų paiešką – dėl suvaržymų turėjome sugalvoti, kaip veikti toliau. Kalbėjomės su režisieriumi Kristijonu Dirse, kad nesame matę tokio formato projektų, taigi labai įdomu, kaip muzikinį filmą „Nymphology“ priims žiūrovai“, – pasakoja projekto idėjos autorė, ansamblio „Synaesthesis“ vadovė Marta Finkelštein.

Gilesniam temos patyrimui, žiūrovai kviečiami sudalyvauti diskusijoje, kurioje ryškios skirtingų sričių menininkės ir tyrėjos kalbėsis apie įvairius moters ir moteriškumo įvaizdžius šiandienos mene ir visuomenėje. Pokalbyje dalyvaus menotyrininkė Laima Kreivytė, režisierė Kamilė Gudmonaitė ir kompozitorė Rūta Vitkauskaitė. Diskusiją moderuos muzikos kritikė Rasa Murauskaitė.

Muzikinio filmo „Nymphology“ kūrybinė komanda: Kristijonas Dirsė (režisierius), Nojus Drąsutis (operatorius), Simas Gineika (vizualizacijų dailininkas), Justė Vaškevičiūtė (grimas), Mama Studio (garsas). 

Muzikinio filmo „Nymphology“ premjera – gegužės 13 d., 20 val. Prieš filmo peržiūra, nuo 18.30 val. – pokalbis su Laima Kreivyte, Kamile Gudmonaite ir Rūta Vitkauskaite. Nuoroda į diskusiją ir filmo premjerą: bit.ly/3tpJn2g.