2017Gegužė

  • Gegužės 06 d., šeštadienis * 16:00
    animacijos spektaklis TĖČIO PASAKA
      menų spaustuvė, kūrybinė studija PetPunk ir teatras ATVIRAS RATAS pristato bendrą kūrybinį darbą - geriausią spektaklį vaikams***
    trukmė: 60 min. | animacijos spektaklis rekomenduojamas vaikams nuo 4 metų
    6
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 09 d., antradienis * 19:00
    provokuojantis spektaklis RIBOS
      spektaklis pagal Juliaus Paškevičiaus pjesę | N16 režisierius Tadas Montrimas | vaidina: Valerijus Jevsejevas, Julius Paškevičius, Dainius Jankauskas | dailininkė  Laura Luišaitytė | video menininkas Andrius Paškevičius
    9
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 10 d., trečiadienis * 18:30
    ATVIRAS RATAS: 5 pirštai - kumštis
    gyvo garso koncertas atlieka A.Giniotis, I. Stundžytė, J.Urnikytė, J.Šarkus, G.Kiela trukmė 120 min. su pertrauka | teatras Atviras ratas
    10
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 10 d., trečiadienis * 19:00
    spektaklis 8 MINUTĖS
    idėjos autorė ir dramaturgė Dovilė Statkevičienė | režisierė Sigita Pikturnaitė | kostiumų dailininkė Marija Zalensaitė vaidina Eglė Ancevičiūtė | Adelė Teresiūtė-Aukštikalnė | Asta Stankūnaitė | Arnoldas Augustaitis | Jonas Braškys trukmė 45 min. * menų spaustuvė | Debiutų scena'16
    10
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 12 d., penktadienis * 20:30
    Naujasis Baltijos šokis'17: CANDY’S CAMOUFLAGE Imploding Portraits Inevitable | Liquid Loft (Austrija)
    Šokėjai: Stephanie Cumming, Katharina Meves, Karin Pauer | Choreografas, meno vadovas: Chris Haring | Kompozicija, garsas: Andreas Berger | Šviesos, scenografija: Thomas Jelinek | Kostiumai: Julia Cepp | Teorija: Stefan Grissemann | Repeticijų asistentas: Luke Baio | Tekstai: by the performers | Scenos vadyba: Roman Harrer | Video dokumentacija: Michael Loizenbauer | Produkcijos asistentė: Almud Krejza | Tarptautinis platintojas: Line Rousseau, A PROPIC | Produkcijos vadybininkas: Marlies Pucher | Padėka: Anna Katharina Laggner, Roderich Madl, Mara Mattuschka, Fritz Ostermayer | Koprodukcija: tarptautinis Vienos šokio festivalis „ImPulsTanz“ ir „Liquid Loft“ | Rėmėjai: Vienos kultūros departamentas ir Austrijos federalinė menų ir kultūros kanceliarija Premjera: 2016 m. Trukmė: 60 min . Pasirodymas „CANDY’S CAMOUFLAGE Imploding Portraits Inevitable“ paremtas autokorpografijos praktika, savęs įkūnijimu – tai galima pavadinti labiau savęs tyrinėjimu ir apibrėžimu nei savęs parodymu. Tamsūs tikrų kūnų šešėliai susimaišo su išblukusiais sidabrinio atspalvio vaizdiniais, transliuojamais ant galinės sienos. Tamsus erotiškumas taip pat turi savo vaidmenį šiame pasirodyme: trijų žmonių kūnai prausiasi šaltoje šviesoje, vienas su kitu siejasi. Suprasti save visada reiškia ir nupiešti savo portretą. „Imploding Portraits Inevitable“ serijos, prasidėjusios su „Liquid Loft“ darbais „Shiny, Shiny…“ ir „False Colored Eyes“, šiame pasirodyme pakeitė savo formą. Spektaklis parodo moteriškumo įsivaizdavimą, stereotipus ir trapias klišes pateikia serijoms išbandymų. Ir galiausiai šis pasirodymas tyrinėja paviršių: išorinį žmogaus sluoksnį, odą, taip pat medžiagas, kuriomis žmogus gali prisidengti, apsisiausti. Pasirodyme mėgaujamasi sielos paieškomis, euforijos brėžiniais, troškimais, pykčiu ir pamišimu, pastatytu vienas prieš kitą, žongliruojama skulptūriškais moters vaizdiniais, kurie keičiasi nuo šiukšlių deivės iki musulmonės ar Rytų karalienės. Atlikėjai jaučia, kad jų keliai šokinėja per epochas nuo Antikos tragedijų mitologinių aukų ir nusikaltėlių iki kriminalinio filmo žudynių planuotojo ar nuo A. Warholo nuobodžiaujančių „Chelsea mergaičių“ (eksperimentinis filmas) iki indie roko judėjimo „Riot Grrrls“. Vyrai čia lieka nematomi, jų čia nė nereikia. Aplinka priklauso tik moterims – fatališkoms ir vaikiškai keistoms, svajingai susižavėjusioms ir dramatiškai laisvoms. Trupę „Liquid Loft“ 2005 m. įkūrė austrų choreografas Chrisas Haringas (nuo tada jis yra ir trupės meno vadovas) kartu su muzikantu ir kompozitoriumi Andreasu Bergeriu, kanadiete šokėja, aktore Stephanie Cumming ir scenos režisieriumi, dramaturgu, vaizdo, instaliacijų ir kitų idėjų autoriumi Thomasu Jelineku. Savo pasirodymuose trupė jungia šiuolaikinį šokį su kitais šiuolaikiniais menais ir tai daro tam, kad sukurtų darnų, visą apimantį meno kūrinį. Jų ypatinga vizualinė ir formų kalba, išskirtiniai akustiniai scenos pasirodymai ir profesionalūs šokio darbai pelnė „Liquid Loft“ trupei tarptautinį pripažinimą ir tokius apdovanojimus kaip „Auksinis liūtas“ (2007 m. Venecijos bienalė) „Geriausią pasirodymą“. https://www.youtube.com/watch?v=gi1GATu6NYo   menų spaustuvė | juodoji salė bilietai: 15 eur
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. 20 % nuolaida taikoma moksleiviams, studentams, senjorams ir neįgaliesiems – 1 bilietui, 25 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams ir kortelių „Daily Card“ turėtojams – 2 bilietams. Speciali nuolaida taikoma teatro ir šokio specialybių moksleiviams ir studentams bei scenos meno profesionalams – 1 bilietui. Bilietai parduodami „Tiketos“, Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir Menų spaustuvės kasose*. „Tiketa“ taiko papildomus mokesčius. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt *menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    12
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 12 d., penktadienis * 21:40
    Naujasis Baltijos šokis'17: Interaktyvi video instaliacija | Bridgman ir Packer šokio trupė (JAV)
    trukmė 15 min.    menų spaustuvė | kiemas renginys nemokamas Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt
    12
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 13 d., šeštadienis * 17:00
    Naujasis Baltijos šokis'17: De.sinchronizacija | Anton Ovčinikov (Ukraina)
    Idėja ir atlikimas: Anton Ovčinikov | Muzika: Didier Marouani Premjera: 2015 m. Trukmė: 40 min. „De.sinchronizacija“ – tai mąstymo apie istorinių procesų logiką ir atsakymo, kaip mūsų praeitis keičia mūsų dabartį, paieškų rezultatas. Ar galime pakeisti dabartį nesižvalgydami į praeitį? Ar yra bent kokia galimybė saugiai ištrūkti iš konflikto su pačiu savimi, neprisiimant atsakomybės už viską, kas nutiko mano gyvenime? Tyrinėdamas šalies istoriją per individualią dvasinę ir kūnišką patirtį menininkas ilgai žvelgė į nuotraukas ir tekstus, klausėsi savo jaunystės garsų ir melodijų. Jis judėjo kartu su muzika, kuri paliko žymę atmintyje ir kūne. Kokia patirtis dar svarbesnė? Ar įmanoma suprasti savo atminties savitumą remiantis fiziškumu? Bandydamas išsiaiškinti, ar jo individuali atmintis yra dalis kolektyvinės atminties, autorius ieško auditorijos atsako į tuos pačius klausimus, kuriuos užduoda jis pats. Šis procesas ir yra jausmų pagrindas bendrai atsakomybei, kuri egzistuoja tik susumavus visų dalyvių asmenines atsakomybes. Šie ieškojimai suformavo mozaiką, kurioje kai kurie atsiminimai sutampa ir tai paskatina nepaaiškinamą prasmės susitelkimą. Visa tai sistemiškai sugula laiko juostoje. Ši judesių mozaika, mintys, atsiminimai ir emocijos tapo pagrindu pasirodymui. Kai kūrėjas buvo beveik pasiruošęs pristatyti spektaklį plačiajai auditorijai, jis suprato, kad šiame darbe nėra prasmės pateikti kokias nors išvadas. Vienintelė vizuali išvada, kuri susiformavo per laiką, – jis pats. Antonas Ovčinikovas yra „Black O! Range“ šokio teatro įkūrėjas ir režisierius. Jis 2000 m. baigė Kijevo nacionalinį kultūros ir menų universitetą (KNKMU), kuriame specializavosi modernaus džiazo ir šiuolaikinio šokio srityse. Baigęs studijas A. Ovčinikovas keliavo per Europą ir lankė įvairių šiuolaikinio šokio mokytojų pamokas svarbiausiuose Europos šokio festivaliuose. Nuo 2005 m. jis pats pradėjo dėstyti šiuolaikinį šokį ir džiazą KNKMU. 2008 m. jis pradėjo dirbti su grupe studentų, kurie vėliau ir sudarė „Black O! Range“ šokio teatro pagrindą. Nuo tada, kai buvo pastatytas pirmasis spektaklis „Paralelizmo sindromas“, „Black O! Range“ tapo pirmaujančiu nepriklausomu šokio teatru Ukrainoje. A. Ovčinikovas taip pat organizuoja šiuolaikinio šokio festivalį „Zelyonka-Fest“.
    menų spaustuvė | kišeninė salė bilietai: 10  eur 
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. 20 % nuolaida taikoma moksleiviams, studentams, senjorams ir neįgaliesiems – 1 bilietui, 25 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams ir kortelių „Daily Card“ turėtojams – 2 bilietams. Speciali nuolaida taikoma teatro ir šokio specialybių moksleiviams ir studentams bei scenos meno profesionalams – 1 bilietui. Bilietai parduodami „Tiketos“, Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir Menų spaustuvės kasose*. „Tiketa“ taiko papildomus mokesčius. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt   *menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    13
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 13 d., šeštadienis * 21:30
    Naujasis Baltijos šokis'17: Sunkvežimis | Bridgmano ir Packer šokio trupė (JAV)
    Choreografija, atlikimas ir vaizdas: Myrna Packer ir Art Bridgman | Muzika: „A Hawk and a Hacksaw“, „Beats Antique“ | Nuotraukos: Chris Roll, Peter Bobrow, Art Bridgman | Parama: Greitieji fondai, Amerikos šokio svetur projektas Premjera: 2014 m. Trukmė: 15 min. „Sąmojingas, seksualus ir surrealus“ („The New Yorker“), „Išradinga... magiška ir žavinga“ („The New York Times“) – taip kritikai įvertino spektaklį „Sunkvežimis“. Jis ir atliekamas sunkvežimio kabinoje, o žiūrovai stebi viską iš išorės. Šis pasirodymas gali atsidurti pačiose netikėčiausiose vietose ir paversti įprasto sunkvežimio interjerą magiška erdve. Pripildytas stebinančios vaizduotės šis spektaklis dinamiškai sujungia choreografiją, vaizdo projekcijas, garso efektus ir muziką. Tai tampa tarsi namu su tūkstančiu kambarių, kur ir akvariumas, ir lapuota slėptuvė įgauna gyvybės. Įtraukianti interaktyvi instaliacija „Video Playground“ kviečia visų amžių dalyvius asmeniškai patirti trupės magiją. Filmuoti dalyvių vaizdai dauginasi ir keičiasi, taip pat kinta dydis ir laikas. Ši gyva interaktyvi instaliacija vyksta viešose vietose, kur vaizdo projekcijos suteikia gyvumo bendruomenės architektūrai. Artas Bridgmanas ir Myrna Packer yra trupės meno vadovai, žinomi dėl savo inovatyvaus darbo vystant „Video Partnering“ projektą, kuriame kūrėjai jungia gyvus pasirodymus ir video technologijas. Šie darbai buvo pripažinti už puikų vizualumo ir instinktyvumo derinimą ir tikroje, ir virtualioje erdvėje. Menininkai įsikūrę Niujorke, Jie su savo spektakliais keliavo JAV, Europoje, Azijoje ir Centrinėje Amerikoje, pasirodė festivaliuose, meno centruose ir universitetuose. 2008 m. Guggenheimo draugija pirmą kartą istorijoje apdovanojo du kūrėjus – Bridgmaną ir Packer – už jų bendrą darbą. Šie menininkai gavo dešimt stipendijų savo kūrybai iš Nacionalinio meno rėmimo fondo (2007–2017 m.), paramos iš Naujosios Anglijos meno fondo, Niujorko valstijos meno tarybos, Nacionalinio šokio projekto, „US Artists International“, Amerikos atlikėjų projekto, „La Red“, Niujorko meno fondo. Jiems taip pat įteikti keturi Nacionalinio pasirodymų tinklo kūrybos fondo apdovanojimai. Juodu aprašė „Dance Magazine“ kaip puikius scenos partnerius. Menininkų darbas gyvuose pasirodymuose ir video technologijų naudojimas 2009 m. aprašytas autorių Jurgeno Schladerio ir Franziskos Weber knygoje „Against Worlds, Between Difference and Reflection“. Neseniai Bridgmano ir Packer šokio trupės pasirodymas Niujorke „The Village Voice“ ir „Huffington Post“ buvo įvertintas kaip geriausias 2016 m. performansas. https://vimeo.com/105988626   menų spaustuvė | kiemas renginys nemokamas Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt  
    13
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 13 d., šeštadienis * 20:30
    Naujasis Baltijos šokis'17: Hakanaï | Adrien M ir Claire B trupė (Prancūzija)
    Šokio performansas ir skaitmeninis menas Idėja, meninė kryptis, scenografija, mizanscena: Claire Bardainne ir Adrien Mondot | Kompiuterio dizainas: Adrien Mondot | Šokis: Akiko Kajihara, Virginie Barjonet, Satchie Noro, Francesca Ziviani | Skaitmeninė interpretacija: Jérémy Chartier, Loïs Drouglazet, Rodolphe Martin | Garsas: Christophe Sartori, Loïs Drouglazet | Garso interpretacija: Clément Aubry, Jérémy Chartier, Loïs Drouglazet, Christophe Sartori, Pierre Xucla | Scenografija ir konstrukcija: Martin Gautron, Vincent Perreux | Skaitmeninės įrangos valdymas: Loïs Drouglazet | Šviesos: Jérémy Chartier Outside | Stebėtoja: Charlotte Farcet | Kostiumai: Johanna Elalouf | Techninė kryptis: Alexis Bergeron | Administratorius: Marek Vuiton | Produkcija ir rezervacija: Joanna Rieussec | Produkcija: Margaux Fritsch, Delphine Teypaz Premjera: 2013 m. Trukmė: 40 min. Žiūrovų amžius: nuo 6 metų „Hakanaï“ – tai solo šokis, kurį lydi serija judančių vaizdinių. Japonų kalba „hakanaï“ reiškia tai, kas yra laikina ir trapu, greitai išnyksta ir trumpai laikosi, ir šiuo atveju tai kažkas tarp sapnų ir realybės. Nors daugiausia šis žodis būdavo naudojamas gamtai apibūdinti, dabar jis vartojamas ir bandant apčiuopti neryškias bei greitai išnykstančias žmogaus būsenas, jų trapumą. Tai apima dvi sudedamąsias dalis: tą, kuri susijusi su žmogumi, ir tą, kuri susijusi su sapnais. Šis simboliškas ryšys ir suteikia pagrindą šokio kompozicijai, kurioje šokėja suteikia gyvybę erdvei, esančiai kažkur tarp vaizduotės ir realybės. Šioje erdvėje ji susiduria su iškylančiais vaizdiniais. Šie vaizdai juda pagal gyvo garso ritmą. Galiausiai žiūrovai išvysta ir skaitmeninę instaliaciją. Adrien M ir Claire B trupė skaitmeninių ir scenos menų pasaulyje sukasi jau nuo 2004 m. Nuo 2011 m., kai trupė buvo įkurta, meno projektus rengė Claire Bardainne ir Adrienas Mondot. Jie surengė daug įvairių meninių pasirodymų, kuriuose buvo panaudotos ir kompiuterinės technologijos, sujungiančios tikrą ir virtualųjį pasaulį. Jie įterpia žmogaus kūną tiesiai į technologijų ir meninių iššūkių centrą, o naudodamiesi technologijomis per vaizdinę kalbą kuria nemirštančią poeziją. Viskas jų pasirodymuose paremta žaidimu, vaizduotę maitinančiu pasitenkinimu. Andrienas Mondot – daug disciplinų įvaldęs menininkas, kompiuterių mokslininkas, IT specialistas, žongliruotojas, kuris tiria judesius. Jis įkūrė savo trupę, kad galėtų maišyti skaitmeninius menus su muzika, žongliravimu ir judesiu ir taip tyrinėti technologinių inovacijų ir meno kūrinių ryšius. 2004 m. jis tapo Jaunųjų cirko talentų konkurso laureatu pristatęs darbą „Convergence 1.0“. Vėliau sukūrė „Cinématique“ ir 2009 m. laimėjo pagrindinį žiuri prizą festivalio „Bains numériques“ organizuotame Tarptautiniame šokio ir naujųjų technologijų konkurse. 2010 m. jis sutiko Claire Bardainne – vizualių menų, grafikos dizainerę ir scenografę, baigusią mokslus „Estienne“ ir „Arts Déco“ mokyklose Paryžiuje. Studijuodama ji labiausiai ir koncentravosi į grafinių ženklų, vaizdų ir erdvės ryšį, tyrinėjo judėjimą tarp įsivaizduojamo ir realaus pasaulio. Ilgainiui ji įkūrė „Studio BW“ ir su kitais tyrėjais dirbo vaizduotės sociologijos kryptimi. https://vimeo.com/46045360   BILIETŲ NEBĖRA menų spaustuvė | juodoji salė bilietai: 15 eur
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. 20 % nuolaida taikoma moksleiviams, studentams, senjorams ir neįgaliesiems – 1 bilietui, 25 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams ir kortelių „Daily Card“ turėtojams – 2 bilietams. Speciali nuolaida taikoma teatro ir šokio specialybių moksleiviams ir studentams bei scenos meno profesionalams – 1 bilietui. Bilietai parduodami „Tiketos“, Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir Menų spaustuvės kasose*. „Tiketa“ taiko papildomus mokesčius. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt *menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    13
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 14 d., sekmadienis * 21:30
    Naujasis Baltijos šokis'17: Sunkvežimis | Bridgmano ir Packer šokio trupė (JAV)
    Choreografija, atlikimas ir vaizdas: Myrna Packer ir Art Bridgman | Muzika: „A Hawk and a Hacksaw“, „Beats Antique“ | Nuotraukos: Chris Roll, Peter Bobrow, Art Bridgman | Parama: Greitieji fondai, Amerikos šokio svetur projektas Premjera: 2014 m. Trukmė: 15 min. „Sąmojingas, seksualus ir surrealus“ („The New Yorker“), „Išradinga... magiška ir žavinga“ („The New York Times“) – taip kritikai įvertino spektaklį „Sunkvežimis“. Jis ir atliekamas sunkvežimio kabinoje, o žiūrovai stebi viską iš išorės. Šis pasirodymas gali atsidurti pačiose netikėčiausiose vietose ir paversti įprasto sunkvežimio interjerą magiška erdve. Pripildytas stebinančios vaizduotės šis spektaklis dinamiškai sujungia choreografiją, vaizdo projekcijas, garso efektus ir muziką. Tai tampa tarsi namu su tūkstančiu kambarių, kur ir akvariumas, ir lapuota slėptuvė įgauna gyvybės. Įtraukianti interaktyvi instaliacija „Video Playground“ kviečia visų amžių dalyvius asmeniškai patirti trupės magiją. Filmuoti dalyvių vaizdai dauginasi ir keičiasi, taip pat kinta dydis ir laikas. Ši gyva interaktyvi instaliacija vyksta viešose vietose, kur vaizdo projekcijos suteikia gyvumo bendruomenės architektūrai. Artas Bridgmanas ir Myrna Packer yra trupės meno vadovai, žinomi dėl savo inovatyvaus darbo vystant „Video Partnering“ projektą, kuriame kūrėjai jungia gyvus pasirodymus ir video technologijas. Šie darbai buvo pripažinti už puikų vizualumo ir instinktyvumo derinimą ir tikroje, ir virtualioje erdvėje. Menininkai įsikūrę Niujorke, Jie su savo spektakliais keliavo JAV, Europoje, Azijoje ir Centrinėje Amerikoje, pasirodė festivaliuose, meno centruose ir universitetuose. 2008 m. Guggenheimo draugija pirmą kartą istorijoje apdovanojo du kūrėjus – Bridgmaną ir Packer – už jų bendrą darbą. Šie menininkai gavo dešimt stipendijų savo kūrybai iš Nacionalinio meno rėmimo fondo (2007–2017 m.), paramos iš Naujosios Anglijos meno fondo, Niujorko valstijos meno tarybos, Nacionalinio šokio projekto, „US Artists International“, Amerikos atlikėjų projekto, „La Red“, Niujorko meno fondo. Jiems taip pat įteikti keturi Nacionalinio pasirodymų tinklo kūrybos fondo apdovanojimai. Juodu aprašė „Dance Magazine“ kaip puikius scenos partnerius. Menininkų darbas gyvuose pasirodymuose ir video technologijų naudojimas 2009 m. aprašytas autorių Jurgeno Schladerio ir Franziskos Weber knygoje „Against Worlds, Between Difference and Reflection“. Neseniai Bridgmano ir Packer šokio trupės pasirodymas Niujorke „The Village Voice“ ir „Huffington Post“ buvo įvertintas kaip geriausias 2016 m. performansas. https://vimeo.com/105988626   menų spaustuvė | kiemas renginys nemokamas Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt  
    14
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 14 d., sekmadienis * 20:30
    Naujasis Baltijos šokis'17: Adorabilis | Jonas & Lander (Portugalija)
    Choreografai: Jonas Lopes ir Lander Patrick | Atlikėjai: Jonas Lopes ir Lander Patrick, Lewis Seivwright | Kostiumai: Carlota Lagido | Šviesos: Carlos Ramos | Skaitmeninė animacija: „Web4Humans“ | Garsas: Lander Patrick | Vadyba: „[PI] Produções Independentes“, Tânia M. Guerreiro | Koprodukcija: Marios Matos teatras ir Vila Flor kultūros centras | Meninės rezidencijos: „Laiko erdvė“, „Alkantara“, Vila Flor kultūros centras, Amoreiros slėnio meninių eksperimentų centras, „Artemrede / Odisėjos projektas“, „DeVIR / CAPa“, Lisabonos miesto taryba / Kultūros centras, „Gaivotas Boavista“, „PACT Zollverein“, Budapešto kultūros centras, „Graner / Mercat de les Flors“, „Nave“  | Parama internacionalizacijai: Calouste Gulbenkian fondas Nepriklausomos produkcijos finansuojamos Kultūros ministerijos / Bendros menų krypties „Adorabilis“ pristatomas kaip Europos šiuolaikinio šokio tinklo „Aerowaves 2017“ projektas. Premjera: 2017 m. Trukmė: 60 min.   Mes visi tarsi mažos žuvytės Mažame stikliniame rutulyje Ir Dievas Dievas yra tarsi ryklys, Kuris už mus atsakingas, spėju Trupė neseniai atrado, kad pasaulyje yra nauja aštuonkojų rūšis. Šis jūros gyvūnas labai mažytis, atrodo nepavojingas ir trapus, todėl neišvengiamai sukelia empatijos jausmą. Tiesa sakant, jis atrodo taip nuostabiai, kad mokslininkai svarsto jį pavadinti Octopus Adorabilis (nuo angliško žodžio „adorable“ – „nuostabus“). Šis gražus aštuonkojo pavadinimas, smarkiai prieštaraujantis empiriniam mokslinių vardų suteikimo procesui, paskatino trupę ištirti ir žmonių pokalbių kilmės nenuoseklumą, ir gamtoje tvyrančią įtampą tarp griežto tikslumo ir eschatologijos – pasaulio likimo teorijos. Laikydami aštuonkojį įvairovės simboliu kūrėjai nusprendė sukurti jo šokį, kuriuo siekė nuryti, suvirškinti ir atryti skirtingas kultūrines ir gamtos užuominas. Turėdamas smegenis kiekviename čiuptuvėlyje Adorabilis kartu su šviesa ir garsais naudoja savo kūną kaip nepriklausomų elementų rinkinį, kurie veikia ir gyvio elgesį, ir jo stebėtojų reakcijas taip pat, kaip alkis, temperatūra ar seksualiniai instinktai veikia gyvūno sprendimus. 1989 m. Brazilijoje gimęs Landeris Patrickas dirbo įvairiuose projektuose su žmonėmis, kuriais jis žavisi: Luisu Guerra, Tomazu Simatoviciumi, Marlene Monteiro Freitas ir kitais. Jis yra laimėjęs du choreografijos apdovanojimus: prizą „Koreografskih Minijatura“ festivalyje Serbijoje už „Noodles Never Break When Boiled“ ir apdovanojimą „No Ballet“ tarptautiniame choreografijos konkurse Vokietijoje už darbą „Cascas d’OvO“. 2014 m. jis buvo pasirinktas „Aerowaves Priority“ ir jo darbas buvo pristatytas daugeliui šalių Europoje, JAV ir Brazilijoje. Dabar L. Patrickas su savo gyvenimo meile gyvena kemperyje Lisabonoje ir tiki, kad vegetarizmas prisidės prie šios planetos ilgesnio gyvavimo. Jonas Lopesas lankė Chapitô mokyklą, kur su tokiais mokytojais kaip Sofia Neuparth, Amélia Bentes ir António Piresu praleido trejus metus. Vėliau dalyvavo meninėje praktikoje Italijoje, pabaigė stažuotes San Luiso teatro scenoje. Baigęs studijas iškeliavo į Londoną. Pasiilgęs portugališko alyvuogių aliejaus J. Lopesas grįžo į Lisaboną įrašyti Rosa Negros albumo „Fado Mutante“, kuris buvo išleistas 2011 m., o 2012 m. laimėjo Carloso Paradeso apdovanojimą. Vėliau jis buvo priimtas į „Escola Superior de Dança“, kur kartu su L. Patricku pradėjo kurti savo pasirodymus. https://vimeo.com/200505626   menų spaustuvė | juodoji salė bilietai: 15 eur
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. 20 % nuolaida taikoma moksleiviams, studentams, senjorams ir neįgaliesiems – 1 bilietui, 25 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams ir kortelių „Daily Card“ turėtojams – 2 bilietams. Speciali nuolaida taikoma teatro ir šokio specialybių moksleiviams ir studentams bei scenos meno profesionalams – 1 bilietui. Bilietai parduodami „Tiketos“, Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir Menų spaustuvės kasose*. „Tiketa“ taiko papildomus mokesčius. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt *menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    14
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 16 d., antradienis * 18:31
    ATVIRAS RATAS: Brangioji mokytoja
    spektaklis pagal Liudmilos Razumovskajos pjesę (N16)
    režisierė Ieva Stundžytė vaidina: Gelminė Glemžaitė, Danas Kamarauskas, Jurgis Marčėnas, Vesta Šumilovaitė/Aldona Vilutytė, Gabrielius Zapalskis | scenografija Ramunės Skrebūnaitės
    teatras ATVIRAS RATAS | trukmė: 80 min.
    16
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 17 d., trečiadienis * 19:00
    ARTŪRO AREIMOS TEATRAS: (Ne)vykėlis
    egzibicionistinis, dekonstrukcinis ir isterinis aktas režisūra Artūras Areima | scenografija Artūras Areima | foto menininkas Donatas Stankevičius | kostiumai Monika Gurskytė | muzika Patefonas | vaidina Nevykėlis | parodos kuratorė Giedrė Žaliauskaitė AAT | Artūro Areimos teatras trukmė 180 min.
    17
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 17 d., trečiadienis * 19:00
    Naujasis Baltijos šokis'17: Roubignoles | Mariedl (Belgija)
    Choreografija, idėja, atlikimas: Anne-Laure Lamarque ir Emilie Maquest | Scenografija: Sophie Carlier, Claire Farah | Kostiumai: Emilie Jonet | Šviesos: Giacomo Gorini | Garsas: Gilles Mortiaux | Dramaturgija: Diane Fourdrignier | Choreografo asistentas: Jacob Ingram-Dodd | Perukai ir makiažas: Jean-Biche | Režisieriaus asistentas: Virginie Mopin | Produkcija ir meniniai patarėjai: Mariedl: Coline Struyf ir Selma Alaoui | Koprodukcija: „Les Brigittines“ padedant Valonijos-Briuselio federacijos teatro departamentui, Kultūriniam miško centrui (Belgija) ir Anžė nacionaliniam šokio choreografijos centrui (Prancūzija) Premjera: 2015 m. Trukmė: 50 min. Žiūrovų amžius: 14 metų   „Roubignoles“ – visa griaunantis intymumo ir moters identiteto tyrinėjimas. Tai tarsi geriausia laboratorija eksperimentuoti su mitais ir juos pasukti kita linkme. Burleskos kabaretas su savo kodais, maniera, spalvomis ir potencialia pajuoka. Tarsi smalsumo salė, kurioje du senoviniai padarai – pusiau moterys, pusiau žvėrys, tikros asmenybės ar mitologiniai charakteriai – buvo užrakinti metų metus tam, kad kiekvieną naktį rodytų visą griaunančias ir surrealias linksmybes. Išsivaduotų iš kiautų, apsinuogintų nuo klišių... Vienas pagrindinių šio kūrinio tyrimų objektų – abejojimas socialiniu kūnu. Kaip kultūrinių ir socialinių įpročių uždusintas kūnas gali būti demoralizuotas? Mes labiau domimės „buvimo“ ir „tapimo“ būsenomis, nei tuo, ko iš mūsų tikisi. Yra gera eiti prieš socialinius suvaržymus, todėl tyrinėjame hibridines kūno formas, pateikiame bendrą žmogaus atspindį. Ir net jei esame dvi jaunos moterys, kurios mėgsta grožio standartus, parodome, kad kiekviena mūsų viduje gyvena su senomis moterimis, kariais, kūdikiais, gyvūnais, raganomis, mutantais, nesutramdytais ir nesutramdomais kūnais... Kaip galime įprastą kūną paversti kūnu, kuris neturi suvokimo, kaip persikūnys toliau ar ką jis nori pasakyti? Moteriškumo tapatybės, seksualumo, lyties sąvokos – tai problemos, kurios brėžia kryptį mūsų tyrimui. Prie visko dar pridedame privatumo savoką, kuri klausia, kaip išlikti savimi beieškant ryšių su kitais žmonėmis ir pasauliu. „Mariedl“ – belgų teatro trupė, kuri drauge kuria jau aštuonerius metus. Scenos režisierės Selma Alaoui ir Coline Struyf bei aktorė Emilie Maquest yra ir grupės įkūrėjos. Nuo 2007 m. jos dirbo kartu, kad išreikštų savo meniškus ir estetiškus pasirinkimus. Anne-Laure Lamarque yra šokėja, pavaduojanti choreografė ir etnoscenologė. Ji mokėsi šiuolaikinio šokio su Claude Magne. Taip pat treniravosi butho (japonų šokio technikos) su „Daïrakudakan“ trupe, Yoshito Ohno, Ko Murobushi, Carlotta Ikeda ir Richardu Cayre. 2009 m. šokėja pasirodė C. Ikedos spektaklyje „Uchuu Cabaret“ ir prisijungė prie R. Cayre vadovaujamos trupės „Line Desire“. Nuo 2010 m. ji buvo atsakinga už butho dirbtuvių organizavimą Prancūzijoje ir Belgijoje. Emilie Marquest yra viena trupės įkūrėjų. 2008 m. ji laimėjo „Geriausios pradedančios moters aktorės“ apdovanojimą už pasirodymą „Anti-Climax“. Kaip aktorė ji dirbo su daug režisierių: Micheliu Dezoteux, Isabelle Pousseur, Selma Alaoui ir kitais. Aštuonerius metus mokėsi Feldenkraiso metodo. https://vimeo.com/130848728   menų spaustuvė | juodoji salė bilietai: 15 eur
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. 20 % nuolaida taikoma moksleiviams, studentams, senjorams ir neįgaliesiems – 1 bilietui, 25 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams ir kortelių „Daily Card“ turėtojams – 2 bilietams. Speciali nuolaida taikoma teatro ir šokio specialybių moksleiviams ir studentams bei scenos meno profesionalams – 1 bilietui. Bilietai parduodami „Tiketos“, Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir Menų spaustuvės kasose*. „Tiketa“ taiko papildomus mokesčius. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt *menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    17
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 18 d., ketvirtadienis * 19:00
    Naujasis Baltijos šokis'17: Berniukai, kurie mėgsta žaisti su lėlėmis | Tereza Ondrová, Peter Šavel (Čekija)
    Idėja, choreografija, atlikimas: Tereza Ondrová, Peter Šavel | Šviesos: Jiří Hajdyla | Produkcija: Karolína Hejnová, ALT@RT o.s. | Parama: Prahos miesto rotušė, ALT@RT o.s. Premjera: 2013 m. Trukmė: 40 min. Žiūrovų amžius: nuo 12 metų Visuomenė nuo pat vaikystės įteigia lyčių stereotipus. Rožinė – mergaitėms, automobiliai – berniukams, mergaitės žaidžia su lėlėmis, o berniukai neverkia. Lytis – asmens seksualumas – tai kur kas daugiau nei biologinis fenomenas – tai ir socialinis fenomenas. Pajutimas, ką reiškia būti vyru ar moterimi, nepriklauso vien tik nuo estrogeno ar testosterono kiekio kūne. Tai ir socialinės įtakos ar apsisprendimo, mokymosi, socializacijos proceso rezultatas. Sveiki atvykę į fantazijų pasaulį, kuriame vyriškumo ir moteriškumo principai netapatinami su vyru ar moterimi. Šis projektas atsirado susijungus dviem savitiems ir kūrybingiems choreografams ir šokėjams. Pirmą kartą jie susitiko sėkmingame projekte „Kur kas daugiau nei nieko“ (ang. „Much More Than Nothing“). Šiame pasirodyme judesys ir šokis tapo priemonėmis kūno ir sielos išraiškų kontrastui parodyti, taip pat tam, ką suteikė genai ir ką mums priskyrė išankstinės bendruomenės nuostatos. Šiuo kontrastu kūrėjai metą iššūkį socialiniams stereotipams ir fiziškai juos tyrinėja per lyčių prizmę. Peteris Šavelis įgijo bakalauro laipsnį Scenos menų akademijoje Bratislavoje, 2010 m. baigė P.A.R.T.S. šiuolaikinio šokio mokyklą Briuselyje. Jis šoko žymių Slovakijos ir tarptautinių autorių pasirodymuose, kurtuose tokių choreografų kaip T. Hauertas, S. Sanchis, D. Zambrano, Wimas Vandekeybusas. Po to, kai įstojo į P.A.R.T.S., pradėjo kurti ir savo choreografiją. „Berniukai, kurie mėgsta žaisti su lėlėmis“ yra trečias kūrėjo pasirodymas prestižinėje „Aerowaves network“ atrankoje. Dabar P. Šavelis gyvena ir dirba Briuselyje. Čia jis bendradarbiauja su Pierre Droulersu ir vysto naujus projektus. Tereza Ondrová 2006 m. baigė Šokio pedagogikos skyrių Scenos menų akademijoje Prahoje. Ji įkūrė šokio trupę „VerTeDance“, kurioje su Veronika Kotlíková į pasaulį išleido 16 šokio projektų. Trys iš jų gavo prestižiškiausią šiuolaikinio šokio apdovanojimą Čekijoje – „Metų šokio“ prizą (2005 m., 2012 m. ir 2014 m.). 2010 m. T. Ondrová buvo apdovanota ir „Metų šokėjo“ prizu. Kaip atlikėja ji bendradarbiavo su DOT 504, Antonu Lahký, Olga Cobos, Peteriu Mika, Felixu Ruckertu, Thomasu Steyaertu ir kitais. https://vimeo.com/69251543   menų spaustuvė | juodoji salė bilietai: 15 eur
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. 20 % nuolaida taikoma moksleiviams, studentams, senjorams ir neįgaliesiems – 1 bilietui, 25 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams ir kortelių „Daily Card“ turėtojams – 2 bilietams. Speciali nuolaida taikoma teatro ir šokio specialybių moksleiviams ir studentams bei scenos meno profesionalams – 1 bilietui. Bilietai parduodami „Tiketos“, Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir Menų spaustuvės kasose*. „Tiketa“ taiko papildomus mokesčius. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt *menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    18
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 19 d., penktadienis * 19:30
    Naujasis Baltijos šokis'17: Darwisho košmaras | Ben Fury and Simon Thierrée (Belgija)
    Idėja ir choreografija: Ben Fury ir Simon Thierrée | Muzika: Simon Thierrée | Padėka: Sophia Moussa Premjera: 2016 m. Trukmė: 20 min.   Aš iš čia ir iš ten, Aš nei iš čia, nei iš ten, Aš turiu du vardus, kurie susipainioja ir išsipainioja ir aš turiu dvi kalbas... (Mahmoudas Darwishas) Vienas šokėjas, vienas smuikininkas ir jo instrumentai. Tai viliojantis, nedidaktinis kūrinys apie įmanomą supratingumą ir akivaizdžią brolystę. „Darwisho košmaras“ iš vieno paprasto ir tradicinio žingsnelio virsta į solinį šokį, šimtų žingsnelių ratą. Pasirodymas atsirado iš noro trumpą kūrinį sušokti viduryje auditorijos. Taip pat daug įkvėpimo pasisemta iš tradicinių Vidurio Rytų šventinių ir vestuvinių šokių dabkeh. Svarbiausia „Darwisho košmare“ yra muzika. Ji nukelia mus į kelionę per ornamentuotus berberų stiliaus taqtoqa jebelia priedainius ir grynus trap muzikos (dupstepo elektroninės sesers ir hiphopo maištingosios dukters) garsus. Populiarios berberų ir gnawa kultūros, paveiktos marokietiškos grupės „Jil Jilala“ dvasios, jaučiamos per visą pasirodymą. Du atlikėjai kartu dainuoja vieną žinomiausių grupės dainų ir sukuria pulsuojantį ratą, besiplečiantį tol, kol išyra. Benas Fury ir Simonas Thierrée susitiko Briuselyje, šiuolaikinio šokio ir cirko kryžkelėje. Benas reguliariai dirbo su choreografais Sidi Larbi Cherkaoui ir Fatou Traore, o Simonas rašė kompozicijas klasikiniams ir klajoklių ansambliams bei dirbo su cirku ir šiuolaikinio šokio trupėmis, tokiomis kaip „Rital Brocante“ ir „Les SlovaKs Dance Collective“. Šis judesio kūrinys ir gyva muzika sujungia abiejų menininkų domėjimosi sritis: Beno mėgstamą breiko šokį ir tradicinę, klasikinę bei džiazo muziką, kuria gyvena Simonas. Be to, juos abu paveikė Vidurio Rytų šiuolaikinis šokis ir muzika. Daug muzikantų žinomi visame arabų pasaulyje, bet populiarių arabų pasaulio poetų ir rašytojų pasitaiko daug mažiau. Per savo poemas, susijusias su Palestina ir tapatybe, nostalgija, bejėgiškumu tremtyje, Mahmoudas Darwishas atstovauja bendram Arabų pasaulio balsui. https://www.youtube.com/watch?v=lpmcfiiy9IA   menų spaustuvė | kiemas renginys nemokamas
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt    
    19
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 19 d., penktadienis * 18:00
    Naujasis Baltijos šokis'17: Klasikinis grožis | Taneli Törmä (Suomija) + Kitur | Alessandro Schiattarella (Šveicarija)
    *du spekktaliai - vienas bilietas* KLASIKINIS GROŽIS Choreografas ir atlikėjas: Taneli Törmä | Kordebaletas: 10–16 vietos baleto mokyklos studentų | Šviesos: Mårten K. Axelsson | Garsas, kompozitorius: Erik Schrøder Christoffersen ir Tchaikovsky | Kostiumai: Inbal Lieblich | Meninis mentorius: Catherine Poher
 | Technikas: David Nicolás Abad | Administratorius: Dansehallerne projektų centras | Prodiuseris: „Location X“ „Re-Dream“ finansuojama Danijos menų fondo ir Kopenhagos scenos menų komiteto Premjera: 2016 m. Trukmė: 25 min.   Svajonės apie ateitį gali padėti gyventi, bet jos lygiai taip pat gali neleisti gyventi tokio gyvenimo, kokio trokštame. Tanelio solo pasirodymas yra apie pabudimą – svajonių prasmės ir svarbos pergalvojimą. Solo spektaklyje „Klasikinis grožis“ šokėjas ir choreografas T. Törmä vaikosi vienos savo svajonių – jis nori tapti klasikinio baleto solistu. Tai svajonė, kurios vienas nebegali pasiekti. Šiame pasirodyme jam reikia pakeisti svajonę, kad ji būtų įgyvendinta. Kartais reikia net 11 metų ar daugiau, kad išdrįstum pripažinti, jog tikrasis įrankis svajonei įgyvendinti tėra jos pripažinimas tikra sau pačiam. Taneli Törmä – suomių menininkas, gyvenantis Odensėje, Danijoje, ir dirbantis šiuolaikinio šokio, filmų ir įvairiose kitose meno srityse. Jis dirba kaip laisvai samdomas šokėjas, atlikėjas ir choreografas, meno vadovas savo trupės „Location X“ bendradarbiavimo projektuose. Mokslus baigė Suomijos nacionalinėje baleto mokykloje, 2002–2005 m. įgavo šokio profesinę kvalifikaciją Helsinkyje ir 2007–2008 m. „Compagnia Roberto Zappala Modem Studio“ Katanijoje, Italioje. T. Törmä pagal kontraktą ir laisvai samdomo menininko sutartis yra dirbęs įvairiose trupėse ir teatruose visoje Europoje. Europos šokio tinklas „Aerowaves“ du kartus atrinko jo „Location X“ projektus į prioritetinį sąrašą („Zoom“ 2015 m. ir „Classic Beauty“ 2017 m.). Choreografas nuo 2010 m. kuria ir šokio filmus, kuriuos yra filmavęs Danijoje, Vokietijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Kanadoje, Suomijoje, Grenlandijoje, Norvegijoje ir Estijoje. Jo šokio filmai „Epilogue“ ir „Jump“ 2015 ir 2016 m. gavo tarptautinį šokio filmų apdovanojimą.   +   KITUR Choreografija: Alessandro Schiattarella | Muzika: Godspeed You! Black Emperor | Šokis, šviesos, scenografija: Alessandro Schiattarella | Kostiumai: Simona Lanzberg | Koprodukcija: Konzerttheater Bern „Kitur“ pristatomas kaip Europos šiuolaikinio šokio tinklo „Aerowaves“ projektas. Premjera: 2012 m. Trukmė: 20 min. Kai 1999 m. man buvo diagnozuota neurodegeneracinė liga, kuri ilgainiui sukelia nervų ir raumenų atrofiją rankose, pradėjau įsivaizduoti, kas būtų, jei liga nesustotų ties rankomis ir apimtų visą kūną. Kas būtų, jei daugiau nebegalėčiau jausti ir judinti galūnių, liesti ir čiuopti daiktų, jei ši būklė padarytų mane kaliniu mano paties kūne... įsipainiojusiu į tokius amžinus jausmus. Tai paskatino mane eksperimentuoti su alternatyviais judesiais, kuriuos dažniausiai buvau pripratęs „jausti“ ir dalytis: tyrinėjau gestų gausą ir kas slypi už jų, tikrinau savo galimybių ribas, ieškojau naujų būdų, kaip galėčiau justi savo kūną ir jo susidūrimą su kitais. Šis solo pasirodymas yra šių tyrinėjimų rezultatas, kažkur kitur už kūno galimybių, pojučių, patirčių ir jutimų ribų, kuris atsiskleidžia per kompozicinę šokio išraiškos galią. Alessandro Schiattarella – šokėjas, choreografas ir video dizaineris, gyvenantis ir kuriantis Šveicarijoje. Jo tyrinėjimai paremti mažiau matoma negalia. Nuo 15 metų jis serga Hirayamos sindromu, raumenų ir nervų negalia, kuri iš lėto mažina šokėjo rankų jėgą. Vis dėlto tai choreografo nesustabdė nuo darbo su gerai žinomomis tarptautinėmis šokių trupėmis, tokiomis kaip „Bejart Ballet Lausanne“, „Ballet Du Grand Theatre de Geneve“, „Scapino Ballet Rotterdam“, „Konzerttheater Bern“ ir „Ballett Basel“. Nuo 2015 m. Alessandro kūrybą remia Bazelio miesto kultūros komisija. Jo vienas naujausių darbų – „Altrove“ – yra solo pasirodymas, atliktas keliuose tarptautiniuose festivaliuose ir pirmas kūno tyrimas mažai matomos negalios judėjimui. Šio pasirodymo tęsinys – „Pasakyk, kur tai yra“ (angl. „Tell me where it is“) – viso vakaro solo kūrinys, atliktas per autobiografinę perspektyvą. Alessandro už video choreografiją minutės pasirodymui „Mani-Cure“ buvo apdovanotas Choreografinio prizo konkurse. https://vimeo.com/197667266   menų spaustuvė | kišeninė salė bilietai: 15 eur (du spektakliai - vienas bilietas)
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. 20 % nuolaida taikoma moksleiviams, studentams, senjorams ir neįgaliesiems – 1 bilietui, 25 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams ir kortelių „Daily Card“ turėtojams – 2 bilietams. Speciali nuolaida taikoma teatro ir šokio specialybių moksleiviams ir studentams bei scenos meno profesionalams – 1 bilietui. Bilietai parduodami „Tiketos“, Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir Menų spaustuvės kasose*. „Tiketa“ taiko papildomus mokesčius. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt *menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    19
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 19 d., penktadienis * 20:00
    Naujasis Baltijos šokis'17: AGONIJA | Vyčio Jankausko šokio teatras (Lietuva) | premjera!
    idėja, choreografija: Vytis Jankauskas | šokis: Greta Grinevičiūtė, Giedrė Kirkilytė, Sigita Juraškaitė, Giedrė Stankevičiūtė | Scenografija: Sigita Šimkūnaitė | Šviesų dailininkas: Povilas Laurinaitis | Muzika: „Rocketnumbernine“, „Rattle“, Vitalic, Thomas de Pourquery Trukmė: 45 min.
    Agonija – tarpinė būsena tarp to, kas miršta ir tuoj nebebus, ir to, kas gimsta, randasi, bet dar nėra.
    Spektaklio kūrėjai kelia klausimą: ką reiškia būti žmogumi? Ar tikrai žmogus yra tapatus sau toks, kokį sukūrė gamta, lėmė prigimtis? O gal žmogus pašauktas kam nors daugiau, pavyzdžiui, šventumui, ar kam nors, kas dar neegzistuoja ir mes nežinome, kas ir kaip tai galėtų būti? Vyčio Jankausko šokio trupė įkurta 1997 m., o 2004 m. trupei suteiktas profesionalaus šokio teatro statusas. Per 20 metų šis teatras įsitvirtino kaip savitas Lietuvos šiuolaikinio šokio fenomenas, nuosekliai einantis savo keliu. Trupė ne kartą savo kūrybą yra pristačiusi įvairiuose Lietuvos ir užsienio šokio ir teatro festivaliuose. Choreografo ir jo trupės kūrybinę brandą vainikavo du „Auksiniai scenos kryžiai“: šokio spektaklis „Nuskendęs slėnis“ pelnė apdovanojimus už geriausią 2003–2004 m. choreografiją ir muziką, o antrąjį aukščiausią teatralų apdovanojimą V. Jankauskas gavo kaip geriausias choreografas už spektaklį „Budėjimai“ (2008–2009 m.).   menų spaustuvė | juodoji salė bilietai: 10 eur
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. 20 % nuolaida taikoma moksleiviams, studentams, senjorams ir neįgaliesiems – 1 bilietui, 25 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams ir kortelių „Daily Card“ turėtojams – 2 bilietams. Speciali nuolaida taikoma teatro ir šokio specialybių moksleiviams ir studentams bei scenos meno profesionalams – 1 bilietui. Bilietai parduodami „Tiketos“, Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir Menų spaustuvės kasose*. „Tiketa“ taiko papildomus mokesčius. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt *menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    19
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 20 d., šeštadienis * 14:00
    ŠILTNAMIS ATSIVERIA | pažintiniai pasivaikščiojimai po Menų spaustuvę
    pusvalandis pažintinių pasivaikščiojimų ir pokalbių
    20
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 20 d., šeštadienis * 19:30
    Naujasis Baltijos šokis'17: Darwisho košmaras | Ben Fury and Simon Thierrée (Belgija)
    Idėja ir choreografija: Ben Fury ir Simon Thierrée | Muzika: Simon Thierrée | Padėka: Sophia Moussa Premjera: 2016 m. Trukmė: 20 min.   Aš iš čia ir iš ten, Aš nei iš čia, nei iš ten, Aš turiu du vardus, kurie susipainioja ir išsipainioja ir aš turiu dvi kalbas... (Mahmoudas Darwishas) Vienas šokėjas, vienas smuikininkas ir jo instrumentai. Tai viliojantis, nedidaktinis kūrinys apie įmanomą supratingumą ir akivaizdžią brolystę. „Darwisho košmaras“ iš vieno paprasto ir tradicinio žingsnelio virsta į solinį šokį, šimtų žingsnelių ratą. Pasirodymas atsirado iš noro trumpą kūrinį sušokti viduryje auditorijos. Taip pat daug įkvėpimo pasisemta iš tradicinių Vidurio Rytų šventinių ir vestuvinių šokių dabkeh. Svarbiausia „Darwisho košmare“ yra muzika. Ji nukelia mus į kelionę per ornamentuotus berberų stiliaus taqtoqa jebelia priedainius ir grynus trap muzikos (dupstepo elektroninės sesers ir hiphopo maištingosios dukters) garsus. Populiarios berberų ir gnawa kultūros, paveiktos marokietiškos grupės „Jil Jilala“ dvasios, jaučiamos per visą pasirodymą. Du atlikėjai kartu dainuoja vieną žinomiausių grupės dainų ir sukuria pulsuojantį ratą, besiplečiantį tol, kol išyra. Benas Fury ir Simonas Thierrée susitiko Briuselyje, šiuolaikinio šokio ir cirko kryžkelėje. Benas reguliariai dirbo su choreografais Sidi Larbi Cherkaoui ir Fatou Traore, o Simonas rašė kompozicijas klasikiniams ir klajoklių ansambliams bei dirbo su cirku ir šiuolaikinio šokio trupėmis, tokiomis kaip „Rital Brocante“ ir „Les SlovaKs Dance Collective“. Šis judesio kūrinys ir gyva muzika sujungia abiejų menininkų domėjimosi sritis: Beno mėgstamą breiko šokį ir tradicinę, klasikinę bei džiazo muziką, kuria gyvena Simonas. Be to, juos abu paveikė Vidurio Rytų šiuolaikinis šokis ir muzika. Daug muzikantų žinomi visame arabų pasaulyje, bet populiarių arabų pasaulio poetų ir rašytojų pasitaiko daug mažiau. Per savo poemas, susijusias su Palestina ir tapatybe, nostalgija, bejėgiškumu tremtyje, Mahmoudas Darwishas atstovauja bendram Arabų pasaulio balsui. https://www.youtube.com/watch?v=lpmcfiiy9IA   menų spaustuvė | kiemas renginys nemokamas
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt    
    20
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 20 d., šeštadienis * 16:30
    Naujasis Baltijos šokis'17: B IR B DIALOGAS| Greta Grinevičiūtė ir Agnietė Lisičkinaitė (Lietuva)
    choreografės ir atlikėjos Greta Grinevičiūtė ir Agnietė Lisičkinaitė | dramaturgė Sigita Ivaškaitė | scenografė ir kostiumų dailininkė Laura Darbutaitė | video montažo režisierius Jonas Tertelis | šviesų dailininkas  Povilas Laurinaitis trukmė 60 min. Agnietė Lisičkinaitė ir Greta Grinevičiūtė – aktyviai veikiančios dvi jaunosios kartos kūrėjos profesionalioje šokio scenoje pasirodė 2012 m., o jau 2013 m. abi suvaidino savo šokio kurso vadovės A. Naginevičiūtės šiuolaikinio šokio spektaklyje „Hora lupus/Vilko valanda“. Šokėjos yra kviečiamos šokti žinomų lietuvių choreografų darbuose, tačiau nuolat vysto ir individualius meninius sumanymus. Kai Agnietė ir Greta sugalvojo kurti naują šokio spektaklį, jos pasikvietė dvi merginas - B ir B. Kam? Kodėl? Tyrimams, sako choreografės. Bet ar B ir B nepradėjo užimti žymiai daugiau vietos šiame kūrinyje? Ar sąžininga naudotis tokiomis nekaltomis būtybėmis? Kas iš tiesų yra B ir B? ...Ir štai B&B ateina į teatrą... Jaunos choreografės ir šokėjos A. Lisičkinaitė ir G. Grinevičiūtė pristato savo pirmąjį bendrą darbą. Po ilgų tyrimų ir žaidimų su B&B merginomis, kūrėjos žengia į sceną ne tik kalbėti apie tai, kas aktualu kiekvienai jaunai moteriai, kūrėjui, mokiniui, norinčiam tapti savarankišku menininku, bet ir galų gale sau ir kitiems atskleisti, kas šiandien tiek kasdieniame gyvenime, tiek ir teatre trukdo būti atviru. 2016 m. rugsėjo 23 d. šokio spektaklis „B ir B dialogas“ buvo pristatytas Korko (Airija) Firkin Crane šokio namų auditorijai. Spektaklio idėja gimė būtent šiame mieste Blank Canvas šokio rezidencijos metu, po kurios kūrėjos nusprendė toliau plėtoti dviejų personažų kelionę ir perkelti idėją į teatro sceną.     menų spaustuvė | juodoji salė bilietai: 10 eur
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. 20 % nuolaida taikoma moksleiviams, studentams, senjorams ir neįgaliesiems – 1 bilietui, 25 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams ir kortelių „Daily Card“ turėtojams – 2 bilietams. Speciali nuolaida taikoma teatro ir šokio specialybių moksleiviams ir studentams bei scenos meno profesionalams – 1 bilietui. Bilietai parduodami „Tiketos“, Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir Menų spaustuvės kasose*. „Tiketa“ taiko papildomus mokesčius. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt *menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    20
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 20 d., šeštadienis * 20:00
    Naujasis Baltijos šokis'17: ŽAIDIMAS BAIGTAS | Low Air urbanistinio šokio teatras (Lietuva)
    vizualus šokio spektaklis Autoriai: Lauryna Liepaitė, Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius, Povilas Laurinaitis, Adas Gecevičius Low Air Urbanistinio šokio teatras (Lietuva) Trukmė 55 min. | N14   „Juokas juokais, bet mes – nemirtingi.” Julio Cortazar   Lankant vieno žymiausių XX a. argentiniečių rašytojo Julio Cortazaro kapą, laikomasi tradicijos palikti taurę vyno ir lapą popieriaus, kuriame nupieštas „klasių” žaidimas. Urbanistinio šokio teatras „Low Air”, įkvėpti šios tradicijos bei autoriaus žaidimo su vaizduote taisyklių, Lietuvos publikai pristato novatorišką spektaklį, apjungiantį šokio ir vizualaus meno (dailės) sritis. Kiekvienam iš komandos narių kūrybinis procesas yra tarsi žaidimas, į kurį leidžiasi Lauryna Liepaitė, Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius, Povilas Laurinaitis, Adas Gecevičius. Autoriai daug kalba, analizuoja ir fantazuoja, modeliuodami sapnus ir savo žaidimo taisykles, kuriuose nelieka griežtų ribų, kas choreografas, režisierius ar kompozitorius. Šokančius scenoje išvysime du kūrybinės komandos narius – šokėjus L. Žakevičių ir A. Gudaitę. „Nuo pirmojo sukurto spektaklio „Feel-Link” mes vėl scenoje atsistojam tik vienas prieš kitą. Atsakomybė, kurią nešame kurdami, nepadalijama scenos partneriams, o lieka tik su mumis, vienam prieš kitą. Kadangi esame pora ir nulipę nuo scenos – tai tampa labai įdomiu, nenutrūkstamu kūrybos procesu, kurį nešiojamės su savimi,” – apie naujojo spektaklio kūrybos procesą sako šokėja Airida Gudaitė. Menininkai siūlo pasinerti į sapną, pažaisti su savo vaizduote ir nors kartą nebijoti pasilikti sapnuose. Performansas formuojamas, kaip žaidimas su žiūrovu, įtraukiant jį į netikėtus sapno bei realybės susidūrimus. Viso spektaklio situacijos pasibaigia ties pabudimo momentu. Publika nukeliama į konkrečias situacijas, kuriuose dominuojanti tema yra santykiai – tiek su kitais žmonėmis, tiek ir su pačiu savimi. Prasimanymai, subtilūs išgyvenimai persipina su sapno realybę ir tampa neatsiejamu vaizdo ir judesio elementu. „J. Cortazaro magiškas realizmas mus įkvėpė ir žadino vaizduotę jau seniai. Rašytojo apsakymai ypatingai vaizdingi, jie ir tapo savotiškos judesių sekos žemėlapiu, o kartu ir galimo siužeto, sapno realybės dramaturgija,” – sako vienas idėjos autorių, šokėjas Laurynas Žakevičius. Naujasis darbas – vizualus šokio spektaklis „Žaidimas baigtas” – imasi sapnų ir analizuoja, kaip juos galima būtų paaiškinti realiame gyvenime. Spektaklio daug simbolių ir kodų, kuriuos, kartu su kūrybine komanda, bandys iššifruoti žiūrovai.   * Nuomonės: Buvo galima tiesiog mėgautis choreografų ir šokėjų laisva – lyg tie blizgučių šuorai – paberiama paradoksalių, sapniškų vaizdinių seka [Helmutas Šabasevičius, 7md.lt, NR. 3 (1197), 2017-01-20] Estetiškas, tikslus, išbaigtas. <…> tai kolektyvinis kūrinys – galbūt, tai ir yra šio darbo, kuriame vaizdai, garsai ir judesiai sudaro darnią vienovę, recepto paslaptis. [Goda Dapšytė, 2017-02-19, dance.lt] Rekomenduojama sapnuojantiems ryškius sapnus ir vertinantiems vizualų teatrą [Goda Dapšytė, 370, 2017 vasaris #51] Ne, tai nebuvo tiesiog šiuolaikinio šokio spektaklis. Tai buvo kažkoks Gasparo Noe filmas, kažkokia kosminė samplaika - urban kultūros, performanso meno, šiuolaikinės muzikos (ji būgnais, kompu, sintezatorium, balsu atliekama scenoje gyvai), tobulų kūnų, sarkazmo, dusinančio minimalizmo, savęs paieškų ir dar krūvos visko. [Dovilė Filmanavičiūtė, 2016-12-28, asmeninė nuomonė] „Žaidimas baigtas” bent man judesiu ir muzika pasakojo tokias istorijas tarp žmonių ir žmonėse, kad jokių žodžių nereikėjo. O dar kokia gyva muzika ir minimalistiška, puikiai sudėliota scenografija! [Unė Kaunaitė, 2017-01-29, asmeninė nuomonė] Vaikai, eikit ir mėgaukitės, nes čia aukštas pilotažas pagal tai, kaip įtraukė. Čia yra žaidimas, tik priimkit jį. [Marius Giedraitis, 2017- 01-26, asmeninė nuomonė] 10 balų! [Aleksas Pozemkauskas, 2017-01-26, asmeninė nuomonė] ** Spektaklis apdovanotas Auksiniu scenos kryžiumi, Metų šokio spektaklio kategorijoje | šokėjas Laurynas Žakevičius nominuotas Metų šokėjo kategorijoje ** Premjera: 2016 m. gruodis Menų spaustuvė (Vilnius, Lietuva) ** Video nuoroda: https://vimeo.com/197752875 ** Nuotraukų nuoroda: https://goo.gl/photos/sruDz9CgwoRgAogZ7   Low Air Urbanistinio Šokio teatras Low angliškai reiškia „žemas”, Lauryno Žakevičiaus šokamą breiką ir jo vidinę ramybę. Air reiškia „orą”, Airidos Gudaitės šokamą hiphopą, energiją ir aktyvumą. 2012 metais Airidos Gudaitės ir Lauryno Žakevičiaus įkurtas pirmasis Lietuvoje Urbanistinio Šokio teatras Low Air, siekia atskleisti meninį gatvės šokio potencialą ir pristatyti jį į teatro mylėtojams. Pirmą kartą susitikę televizijos šokių konkurse, o po kelerių metų vieną tokių laimėję, šokėjai tapo neatskiriamu kūrybiniu tandemu bei gatvės šokio ambasadoriais profesionalioje scenoje. Debiutinis spektaklis – jausmingas urbanistinio ir šiuolaikinio šokio duetas “Feel-Link”, pristatytas Menų spaustuvės programoje jauniesiems menininkams Atvira erdvė. Už šį debiutinį darbą atlikėjai buvo ne tik nominuoti aukščiausiam šalies teatro apdovanojimui, bet ir pelnė kritikų bei teatro bendruomenės palankumą. 2013 metais Low Air bendras darbas su režisieriumi Vidu Bareikiu ir dramaturgu Mindaugu Nastaravičiumi sujungė dviejų kartų atlikėjus, šokį, teatrą ir muziką vienoje scenoje. Už spektaklio choreografiją Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius pelnė Auksinio scenos kryžiaus apdovanojimą. 2017 metais kūrybinė spektaklio „Žaidimas baigtas” komanda pelnė Auksinį scenos kryžių už Geriausią metų šokio darbą Lietuvoje. Low Air eksperimentuoja jungdami skirtingus šokio stilius, rinkdamiesi kūrinių temas ir scenoje ugdydami jaunuosius šokėjus. Low Air darbai pristatomi įvairiuose meno festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje, kūrėjai dalyvauja skirtinguose meno projektuose, šokio seminaruose, pristato kūrinius tarptautinėse mugėse, atstovaudami Lietuvos urbanistinio šokio kultūrą.  
    menų spaustuvė | juodoji salė bilietai: 10 eur
    Rengėjai pasilieka teisę keisti programą. 20 % nuolaida taikoma moksleiviams, studentams, senjorams ir neįgaliesiems – 1 bilietui, 25 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams ir kortelių „Daily Card“ turėtojams – 2 bilietams. Speciali nuolaida taikoma teatro ir šokio specialybių moksleiviams ir studentams bei scenos meno profesionalams – 1 bilietui. Bilietai parduodami „Tiketos“, Lietuvos nacionalinio dramos teatro ir Menų spaustuvės kasose*. „Tiketa“ taiko papildomus mokesčius. Festivalio organizatorius - Lietuvos šokio informacijos centras | info@dance.lt www.dance.lt, www.newbalticdance.lt *menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    20
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 21 d., sekmadienis * 12:00
    ATVIRAS RATAS: Apie meilę, karą ir kiškio kopūstus
    GEGUŽĖS 21 D. SPEKTAKLIS - ATŠAUKTAS | dėl platesnės informacijos kreiptis info@atvirastaras.lt spektaklis pagal Annos Saksės pasakas Režisierius Aidas Giniotis | vaidina Viola Klimčiauskaitė, Benita Vasauskaitė, Jonas Šarkus | kompozitorius Vytautas Leistrumas | dailininkė Laura Luišaitytė
    Teatras ATVIRAS RATAS
    Trukmė:
    50 min.
    21
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 22 d., pirmadienis * 12:00
    pasakų pirmadieniai mažyliams
      Stalo teatras ir Menų spaustuvė pristato Pasakų pirmadienį mažyliams
    22
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 23 d., antradienis * 12:00
    pasakų pirmadieniai mažyliams
      Stalo teatras ir Menų spaustuvė pristato Pasakų pirmadienį mažyliams
    23
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 24 d., trečiadienis * 19:00
    šokio performansas IŠORINIAI POJŪČIAI
    režisierė ir choeografė Austėja Vilkaitytė | choreografija/atlikimas Austėja Vilkaitytė, Eglė Nešukaitytė, Judita Stundžytė, Kristina Marija Kulinič, Ieva Jackevičiūtė, Indrė Ginkevičiūtė | režisierė konsultantė: Jurga Zubakaitė | rašytoja: Monika Kalinauskaitė | plaukų menininkė: Justė Margarita Balčiūnaitė | dizainerė: Rūta Stepanovaitė | projekto vadovė: Vaida Stepanovaitė Organizatorius: VšĮ „Meno vadybos platforma” trukmė 122 min. | N16 krantągrąžinajasvėlJoskarštąsaulępaliestinorėjoAntkrantopalikęvisasnegandas BetjosnorimylėtJosnenoriliūdėtLeiskmergaitėmsmylėtKaipjosmokamylėt   Austėjos Vilkaitytės šiuolaikinio šokio spektaklis „Išoriniai pojūčiai“ Lietuvos šokio lauko kontekste pasirodo kaip kūrybinis veiksmas, laviruojantis tarp šokio spektaklio ir performanso, kaip jungiantis ir ieškantis ribų, kuriose tirpsta žanrai, profesionalus ir megėjišku laikomas šokis. Choreografija, kuriama ir spektaklio režisierės, ir atlikėjų, veikia kaip laiko, erdvės, kūnų ir objektų kompozicija, kurioje skamba autorės klausimas apie paties šokio esybę. Šis klausimas tiriamas spektaklio kūrimo ir pristatymo procesuose, kurių metu kūrinys jo dalyvėms yra tapęs terapiniu veiksmu. „Išoriniai pojūčiai“ yra tęstinio projekto „Pojūčiai“ dalis (pirmoji dalis - „Vidiniai pojūčiai“) bei yra vienas iš išplėstinio kūrybinio judėjimo rezultatų. Spektaklio eskizas buvo pristatytas 2015 metais ŠMC performansų programoje „Pažadų mėnuo“, ir tyrimas tęsiamas bendrose moterų improvizacijose ir meditacijose. Spektaklis suvokiamas kaip procesas ir proceso dalis, per kolektyvinį veiksmą leidžiantis patirti moterų situaciją, tapatybę, seksualumo išraiškas ir solidarumą dabartinėje visuomenėje. Per muziką, šokį autorė išdidina tam tikrus jautrių, naivių moterų stereotipus, scenoje ieško pažeidžiamumo, kurį įgalina kaip pasipriešinimą priimtoms normoms. Atlikėjos šneka nuo 90-ųjų iki dabar populiarių pop muzikos grupių („MAN-GO“, „Mango“, „Kitokios“, „Atlanta“, „Sirenos“, „Taja“, „Faina“ „Geltona“ ir kt.) dainų žodžiais, kurie tampa lyg naiviai švelnus repas. Austėjos Vilkaitytės spektaklyje vieniša moteris tyrinėja savo seksualumą - Lietuva čia egzistuoja kaip posovietinė, lenkų ir rusų kultūrų paveldo formuota valstybė Vakarų ir globaliame kontekste. Šios dvi fundamentalios, ir, kartu, takios tapatybės – lyties bei nacionalinė – susikerta, susilieja, o jas padeda atskleisti autorės vystoma „Rajoninė teorija“, kurioje apžvelgiama Rytų Europos regiono socialiniai sluoksniai bei subkultūros. Spektaklyje pasirodo kičo estetika, artima ir bendroje autorės kūryboje. Spektaklyje „Išoriniai pojūčiai“ nagrinėjamas autorę dominantis santykis, telepatinis ryšys su objektais. Sąsaja tarp objekto, praeities, dabarties, geografinės, nacionalinės ir emocinės tapatybės kuria savitą realybę, kurioje spektaklio atlikėjos glaudžiai komunikuoja tarp savo judesio archyvų, ieško santykio su savimi ir su išore. Asmeniniai kūrybiniai sentimentai, frazės ir jų nuotrupos yra iškraustomi iš asmeninių šokio archyvų ir naudojami kaip kūrinio medžiaga. Paraleliai formuojamas rašytojos Moikos Kalinauskaitės tekstinis kūrinys: https://linalinaanatatyana.tumblr.com/ Austėjos Vilkaitytės kūryba veikia šiuolaikinio šokio ir performanso laukuose. Šokėjos išsilavinimą įgijo Islandijoje, Suomijoje, Austrijoje. Dalyvauja Lietuvos ir užsienio rezidencijose, mokymuose. Lietuvos Šiuolaikinio šokio asociacijos narė. Lietuvoje žinomi A. Vilkaitytės kūriniai „Violeta Salonen. Išoriniai pojūčiai“, „Kriste Blet. Vidiniai pojūčiai“, „CC_AUDI“, „CC_DVASIA“, „Lietuva brangi“. Dirba plačioje geografinėje aprėptyje, bendradarbiauja su kitais kūrėjais. 2012 metais subūrė tarptautinį šokio kolektyvą „Foreign Mountain“. Jos kūryboje galima atpažinti posovietinio laikotarpio miesto gyvenamųjų rajonų kultūros detales, reklamos, interneto, popkultūros išraiškas, taip pat moters tapatybės, seksualumo tematiką. daugiau apie Austėja VIlkaitytės kūrybą:http://stellasalonen.in/ Po spektaklio autorė su komanda kviečia į publiką pokalbiui, apie kūrinio koncepcijos ir preceso vystymą bei kitus kūrybinius 'kulisius'. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.   menų spaustuvė | juodoji salė bilietai 9,20 eur, scenos menų profesionalams bei studentams -  7,20 eur , senjorams  - 5,20eur | bilietus platina Tiketa* (pirkti internetu) | kontaktinis asmuo - projekto vadovė Vaida Stepanovaitė art@arthesis.lt +37061347187 | menų spaustyvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus
    24
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 25 d., ketvirtadienis * 19:00
    (Ne)labai spektaklis „Contemporary?“

    Menų spaustuvė pristato – Auksiniu scenos kryžiumi apdovanotą ir Metų scenos įvykiu pripažintą nelabai jaunų jaunųjų menininkų labai šiuolaikinio šokio (ne)labai spektaklį „CONTEMPORARY?“

    25
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 26 d., penktadienis * 19:00
    LOW AIR: Šventasis pavasaris
      šiuolaikinio ir gatvės šokio spektaklis | I. Stravinskio kūrinio „Šventasis pavasaris“ motyvais

    idėjos autoriai ir choreografai Laurynas Žakevičius, Airida Gudaitė | režisierius konsultantas Vidas Bareikis | atlikėjai Laurynas Žakevičius, Airida Gudaitė, Agnietė Lisičkinaitė, Brigida Gruodytė, Lukas Karvelis, Raidas Petrauskas | scenografė Šarūnė Pečiukonytė | kompozitorė, aranžuotės autorė Lukrecija Petkutė-Dailidienė | kostiumų dailininkė Aistė Radzevičiūtė | šviesų dailininkas Vilius Vilutis | fotografai Visvaldas Morkevičius, Milda Kerpauskaitė, Aura Skulskytė | tekstų autorė Tautė Bernotaitė, Agnė Tuskevičiūtė | dizainas Asta Zaiceva-Stalmakova

    Low Air Urbanistinio šokio teatras | trukmė 45

    26
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 26 d., penktadienis * 19:00
    Prašome įjungti mobiliuosius telefonus | TAIKA BOX (Suomija)
    šokio ir gyvų technologijų spektaklis | trukmė 60 min. | pasirodymas anglų kalba TAIKA BOX (Suomija) http://taikabox.com/ choreografė Tanja Råman | skaitmeninis menas/dizainas John Collingswood    “Prašome įjungti mobiliuosiu telefonus” yra technologiškai interaktyus šokio performansas, kurio metu visi žiūrovai išmaniųjų telefonų pagalba tampa jo kūrybinės komandos dalimi. Suomiai “Taika Box” sukūrė choreografinę sistemą su integruotais skaitmeniniais įrankiais tam, kad auditorija galėtų nuspręsti apie ką bus jų spektaklis ir kaip judesys, garsas, šviesa bei vaizdai prisidės prie kuriamos istorijos. Unikalaus pasirodymo pradžioje žiūrovai neišgirs įprasto prašymo išjungti telefonus – atvirškčiai – viskas prasidės nuo demokratiško balsavimo išmaniasiais ir kitais mobiliais įrenginiais: visi siųs trumpas savo istorijas, balsuos, kurias iš jų verta panaudoti spektaklyje ir parinks, kaip jas išreikšti šokiu. Valandos trukmės pasirodyme šokiu bus papasakota nuo 4 iki 20 istorijų, priklausomai nuo to, kaip stipriai įsitrauks auditorija.
    “Taika Box” , 2010-aisiais įkurta choreografės Tanja Råman ir skaitmeninio meno kūrėjo John Collingswood, išvertus iš suomių kalbos reiškia “Magiška dėžutė”, o pati trupė nuolat stengiasi ieškoti naujų būdų atlikėjams ir žiūrovams patirti šokį. Šokio performansas “Prašome įjungti mobiliuosiu telefonus” gimė iš eksperimento, kurio metu buvo ieškoma naujų komunikacijos tarp žiūrovo ir atlikėjo formų ir virto į spektaklį, leidžiantį kiekvienam tapti jo kūrėju.   menų spaustuvė | kišeninė salė bilietai 9,20 eur | bilietai Tiketos kasose (pirkti internetu) | Tiketa kasa nuo šiol ir Menų spaustuvėje | atkeipiame dėmesį - Menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus nuotraukos  ©Christoph Schumacher
    26
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 27 d., šeštadienis * 19:00
    Prašome įjungti mobiliuosius telefonus | TAIKA BOX (Suomija)
    šokio ir gyvų technologijų spektaklis | trukmė 60 min. | pasirodymas anglų kalba TAIKA BOX (Suomija) http://taikabox.com/ choreografė Tanja Råman | skaitmeninis menas/dizainas John Collingswood    “Prašome įjungti mobiliuosiu telefonus” yra technologiškai interaktyus šokio performansas, kurio metu visi žiūrovai išmaniųjų telefonų pagalba tampa jo kūrybinės komandos dalimi. Suomiai “Taika Box” sukūrė choreografinę sistemą su integruotais skaitmeniniais įrankiais tam, kad auditorija galėtų nuspręsti apie ką bus jų spektaklis ir kaip judesys, garsas, šviesa bei vaizdai prisidės prie kuriamos istorijos. Unikalaus pasirodymo pradžioje žiūrovai neišgirs įprasto prašymo išjungti telefonus – atvirškčiai – viskas prasidės nuo demokratiško balsavimo išmaniasiais ir kitais mobiliais įrenginiais: visi siųs trumpas savo istorijas, balsuos, kurias iš jų verta panaudoti spektaklyje ir parinks, kaip jas išreikšti šokiu. Valandos trukmės pasirodyme šokiu bus papasakota nuo 4 iki 20 istorijų, priklausomai nuo to, kaip stipriai įsitrauks auditorija.
    “Taika Box” , 2010-aisiais įkurta choreografės Tanja Råman ir skaitmeninio meno kūrėjo John Collingswood, išvertus iš suomių kalbos reiškia “Magiška dėžutė”, o pati trupė nuolat stengiasi ieškoti naujų būdų atlikėjams ir žiūrovams patirti šokį. Šokio performansas “Prašome įjungti mobiliuosiu telefonus” gimė iš eksperimento, kurio metu buvo ieškoma naujų komunikacijos tarp žiūrovo ir atlikėjo formų ir virto į spektaklį, leidžiantį kiekvienam tapti jo kūrėju.   menų spaustuvė | kišeninė salė bilietai 9,20 eur | bilietai Tiketos kasose (pirkti internetu) | Tiketa kasa nuo šiol ir Menų spaustuvėje | atkeipiame dėmesį - Menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus nuotraukos  ©Christoph Schumacher
    27
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 30 d., antradienis * 18:30
    ATVIRAS RATAS | Teroristas
    pagal J. Updike romaną režisierius Gildas Aleksa | trukmė 90 min. menų spaustuvė | juodoji salė
    Uždara peržiūra, reikalinga išankstinė registracija info@atvirasratas.lt
    30
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 31 d., trečiadienis * 18:30
    ATVIRAS RATAS: Lietaus žemė
    biografinės improvizacijos (N14) režisierius Aidas Giniotis | vaidina: Agnė Kaktaitė, Benita Vasauskaitė, Giedrius Kiela, Ieva Stundžytė, Jonas Šarkus, Judita Urnikytė, Justas Tertelis, Marija Korenkaitė, Vesta Šumilovaitė, Vytautas Leistrumas
    teatras ATVIRAS RATAS
    trukmė:
    90 min.
    31
    Skaityti daugiau...
  • Gegužės 31 d., trečiadienis * 19:00
    spektaklis - koncertas KRYTIS
    spektaklis - koncertas režisierius ir balsas Marius Meilūnas | gitara Dominykas Norkūnas | bosas Dovydas Mindaugas Buidovas | būgnai Kristupas Kmitas * menų spaustuvė | Debiutų scena'16  trukmė 60 min.
    31
    Skaityti daugiau...

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Infoteka

menų spaustuvės infoteka pradėjo veikti 2009 gegužės 5 d. Tai šiuolaikinė biblioteka, kurios informacijos rinkinį sudaro knygos, periodika, filmų ir garso knygų kolekcijos bei spektaklių vaizdo įrašai.

Daugiau apie Infoteką...

Darbo laikas:
II 13.00–19.00
III 13.00–19.00
IV 13.00 –19.00
V 13.00–19.00
šeštadieniais, sekmadieniais ir pirmadieniais – Infoteka nedirba

Naujienos el. paštu

 

Erdvės

informacija norintiems menų spaustuvės erdvėse rengti projektus

jei jūs norėtumėte naudotis menų spaustuvės erdvėmis spektaklio, koncerto ar kito renginio pristatymui ar repeticijoms, prašome užpildyti renginio anketą ir pateikti ją menų spaustuvei

Skaityti daugiau        Pildyti anketą