Renginiai

Lietuvos nacionalinis dramos teatras: DREAMLAND

koncepcijos autoriai — Mantas Jančiauskas, Agnė Matulevičiūtė, Rimantas Ribačiauskas, Kristina Savickienė | teksto autoriai — Rimantas Ribačiauskas, Kristina Savickienė | režisierius — Mantas Jančiauskas | dailininkė — Lauryna Liepaitė | kostiumų dailininkė — Dovilė Gudačiauskaitė | kompozitorė — Agnė Matulevičiūtė | vaizdo projekcijų autoriai — Aneta Bublytė, Aivaras Ligeika | šviesos dailininkas — Vilius Vilutis | režisieriaus asistentė — Regina Garuolytė | vadybininkė — Giedrė Putramentaitė | vaidina: Feyzanur Önal, Vsevolod Černozub, Daniil Konstantinov, Abdo Zein Al Abedeen, Zabi Ahmadi | įgarsino — Kęstutis Cicėnas, Kamilė Petruškevičiūtė, Gediminas Rimeika, Adelė Šuminskaitė | vertėjas – Vytautas Matulevičius

Vargu ar galima rasti temą, kuria šiandien Europoje, o ir Lietuvoje, manipuliuojama labiau nei „pabėgėlių krize“, siekiant pritraukti skaitytojus, gauti daugiau balsų ar įtvirtinti savo įvaizdį viešojoje erdvėje.

Lietuva, formaliai sutikusi su Europos Sąjungos kvotomis ir po truputį įsileisdama pabėgėlių šeimas, didžiosios jų dalies netenka iš karto po integracijos proceso. Nerasdami Lietuvoje darbo, jausdami visuomenės priešiškumą arba norėdami susijungti su Europoje išsibarsčiusiais šeimos nariais, šie žmonės sprunka iš šalies legaliai išsinuomotais autobusais arba nelegaliai, padedami kontrabandininkų.

Spektaklis „Dreamland“ prasidėjo kaip jaunos menininkų komandos reakcija į šią problemą. 2016 m. lapkričio mėnesį LNDT Studijoje pristatytas bendras Menų agentūros „Artscape“ ir LNDT dokumentinio teatro eskizas „Arrivals/Departures“ („Atvykimai/išvykimai“) buvo sudarytas iš meninio tyrimo Pabradės užsieniečių registracijos centre metu surinktos informacijos, Lietuvos ir užsienio internetinių straipsnių, politikų pasisakymų ir vaizdo įrašų.

Kūrėjams renkant medžiagą ir kalbantis su Lietuvoje gyvenančiais imigrantais paaiškėjo, kad vien politikos ir citatų spektaklyje neužteks. Nes jeigu tiesą vadiname mirusia, o mirties diagnoze laikome jos suskaldymą žiniasklaidos srauto veidrodžių karalystėje, tuomet ir teatriniai žaidimai šiuo srautu gali būti ne kas kita, tik interpretacijų atspindžiai. 

„Stereotipų nepakeis jokia žiniasklaida. Jei esi nusistatęs prieš musulmonus, toks ir liksi, kol neišvysi jų priešais save“, – sako viena „Dreamland“ dalyvių. Vis labiau stiprėja teatro, kaip gyvo susitikimo vietos, būtinybė. Galbūt būtent teatras gali tapti vieta, kur pasikeis žiniasklaidos galiai atsparūs stereotipai, o tiesa prisikels?  

Todėl į LNDT sceną vėl žengia ne aktorių įkūnyti personažai, o tikri žmonės. Šįkart – Lietuvoje gyvenantys imigrantai iš Artimųjų rytų, Turkijos, Afganistano, Rusijos. Kai kurie – pabėgėliai, kuriems prieglobstis Lietuvoje išsaugojo laisvę ar net gyvybę, kiti – ekonominiai, meilės migrantai, studentai. Beveik visi jie sako, kad neturi čia draugų. Praeiviai dažnai pereina į kitą gatvės pusę, kad nereikėtų su jais prasilenkti. Butų nuomotojai meta telefono ragelius išgirdę jų tautybę. Nepaisant to, šie žmonės dėkingi Dievui, Alachui ar likimui už tai, kad yra Lietuvoje, už lietingą mūsų rudenį ir ramų Nėries upės tekėjimą.        

Jie skirtingi, tačiau visus juos kai kas jungia: kiekvieno likimas, atvykus į Lietuvą, tapo paženklintas lūžiu, suintensyvinusiu praeitį, paskandinusiu ateitį nežinomybės migloje, o dabartį pavertusiu nesibaigiančia nesvarumo būsena. Būsena, kai vienu metu esi ir „čia“, ir „ten“. Arba nesi niekur.

Galbūt šią būseną pažįsta tie, kurie patys buvo emigravę. Galbūt ji artima negalintiems užsiimti tuo, kuo norėtų arba nerandantiems sau tinkamos veiklos. Gal tiems, kurie nemyli ar jaučiasi nemylimi. Tačiau stipriausiai žmogus ją jaučia tada, kai supranta, kad tai, kas palikta, negrįžtamai pasikeitė, ir kad grįžti tiesiog nebėra kur. Būtent šią būseną ir bando užčiuopti spektaklio kūrėjai. Ar įmanoma prie jos priprasti, su ja susigyventi? O gal iš jos išsivaduoti? Kur yra „Dreamland“ – svajonių šalis: ten, iš kur atvykta, čia, į kur atkeliauta? Žmogaus viduje? O gal ji išvis neegzistuoja?  

„Dreamland“ – tai spektaklis apie migraciją. Tik ne tą, kuri apibrėžiama žodynuose ir enciklopedijose, o tą, kurią patiriame kiekvienas. 

Spektaklio koprodiuseris: VšĮ menų agentūra Artscape

Spektaklio kūrybinė grupė dėkoja: Guodai Dusevičiūtei, Matui Grubliauskui, Elzei Gudavičiūtei, Nerijai Kasparienei, Raimondai Lebelionytei, Svetlanai Matulevičienei, Vytautui Matulevičiui, Gintautui Mažeikiui, Egdūnui Račiui, Mariui Repšiui, Vytautui Sinicai, Ilmai Skuodienei, Aistei Ulubey, Karoliui Žibui, LMTA pirmo kurso vaidybos studentams (kurso vadovas Oskaras Koršunovas).

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 7 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

DABAR AŠ ESU (premjera!)

pjesės autorė ir režisierė: Sandra Bernotaitė | vaidina: Raminta Paukštytė ir Mindaugas Černiauskas | trukmė: 90 min. | N16

Spektaklis „Dabar aš esu“ – žaisminga ir jautri dviejų jaunų žmonių pokalbio studija, vaidinama teatrui nebūdingoje erdvėje, pasitelkiant natūralų apšvietimą ir garsą. Egzistencinę krizę išgyvenanti aktorė prieš pat vidurnaktį atvyksta į priklausomybių reabilitacijos centrą ir čia susipažįsta su vaikinu, pasirinkusiu nebūti su žmonėmis. Intymus pokalbis suteikia galimybę abiems veikėjams išjudėti sužeisto, bet vis dar gyvo pasaulio link.

„Kas yra susitikimas, kas yra pokalbis? Tai kaip jausmas „tranzuojant“. Kai žinai, kad su vairuotoju antrą kartą gyvenime nepasimatysi, gali būti iki galo atviras. Kiek kitoks pokalbis vyksta su draugu arba artimu žmogumi, kai netyčia užsikalbama iki ryto, kai ima krėsti drebulys, nes kalbėtis labai įdomu ir pasieki iki tol neliestas gelmes. Mums reikia tokio bendrumo. Pokalbis gali išgelbėti gyvybę. Spektaklyje kalbama apie vienatvę, apie blogus pasirinkimus, bandymus pabėgti nuo savo gyvenimo. Geras pokalbis gali būti ir gydantis, ir svaiginantis pačia geriausia prasme.“ – Sandra Bernotaitė

Trumpai apie kūrėjus:

Sandra Bernotaitė – rašytoja, teatro kūrėja, režisavo šokio performansą „Va bank“ (2000), monospektaklį „Dvasiniai reikalai“ (2003), moderavo mėgėjiško teatro ir Forumo teatro veiklas, solo šokiu „Raibulių akmuo“ dalyvavo „Auros“ festivalyje (2017).

Raminta Paukštytė – aktorė, VDU baigė vaidybos studijas 2019 m. Emilijos vaidmuo spektaklyje „Dabar aš esu“ – jos bakalauro diplominis darbas. Ji sukūrė Lizos vaidmenį spektaklyje „Stotelė“ (rež. J. Glomb, Juozo Miltinio teatras), vaidino spektaklyje „Baimė“ (rež. R. Lažaunykas, VDU teatras), „Įrėžta gintare“ (rež. R. Allan Kazlas, Kauno dramos teatras).

Mindaugas Černiauskas – aktorius, LMTA baigė vaidybos studijas 2012 m., nuo 2010 m. – Kauno lėlių teatro aktorius, vaidina spektakliuose vaikams ir suaugusiems: „Kelionė saulės link“ (rež. B. Konstantinov), „Kudlius ir miško broliai“ (rež. A. Sunklodaitė), „Užburtas kalnas“ (rež. A. Žiurauskas) ir kt. Dalyvauja socialinio Forumo teatro veiklose, stand-up pasirodymuose.

menų spaustuvė | stiklinė salė

bilietai: 16,20 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

Lietuvos nacionalinis dramos teatras: RAUDONKEPURĖ

Joël Pommerat RAUDONKEPURĖ
iš prancūzų kalbos išvertė Akvilė Melkūnaitė

rekomenduojama 6-10 metų amžiaus vaikams | trukmė: 50 min. | Lietuvos nacionalinis dramos teatras

režisierius: Paulius Tamolė | dailininkė: Lauryna Liepaitė | kompozitorius: Vytautas Leistrumas | vaizdo projekcijų autorius: Aivaras Ligeika | vaidina: Diana Anevičiūtė, Vitalija Mockevičiūtė, Eimantas Pakalka, Kamilė Petruškevičiūtė, Gediminas Rimeika, Justas Tertelis, Laurynas Žakevičius | režisieriaus asistentas: Titas Varnas

Paulius Tamolė: Joël Pommerat „Raudonkepurė“ – apie mažą mergaitę, apie jos vienatvę. Ar mes, tėvai, susimąstome, kiek mūsų vaikai būna vieni, stokodami artimųjų dėmesio? Kaip vaiką veikia vienatvė? Koks apskritai vaikų ir tėvų santykis? Ką mes vadiname vaikų savarankiškumu? Ši pasaka kalba apie trijų kartų susitikimą. Čia bendrauja dukra, mama ir močiutė. Mūsų baimės, kompleksai arba nepažįstamieji – vilko „įkūnytas“ personažas. Visa tai slepiasi šiame autentiškame kūrinyje, kurio fabula atkeliavo iš „Raudonkepurės“ originalo. Pjesė labai švari: skaitydamas suvoki, kad parašyta tiek, kiek reikia. Kita vertus, ta lakoniška ir konkreti kalba suteikia didelę laisvę vaizduotei.

Auginu penkerių metų dukrą Elzę, ji yra mano Raudonkepurė. Idėjos ir mintys ateina stebint ją ir bendraujant su ja. Mažų mergaičių istorijos lieka tokios pat kaip ir brolių Grimmų laikais, tiesiog pasikeitė kontekstas. Apie jį ir bandysime kalbėti su žiūrovu per spektaklį.

Įsivaizduoju teatrą šeimai. Juk į vaikų spektaklius vaikai dažniausiai ateina su tėvais. Labai noriu, kad jiems visiems patiktų drauge teatre praleistas laikas. Informacijos amžiuje svarbu, kad teatre nors trumpam sustotų žaibu lekiantis laikas. Svarbu, kad ir po spektaklio būtų atrasta vieta ir laikas pratęsti bendravimą su vaiku, pasidalinti mintimis apie tai, ką jis matė, ką jautė, kaip suprato ir ko išmoko.“

Joëlis Pommerat gimė 1963 m. Ruane. Nuo 18 metų vaidinęs vietinėje teatro trupėje, 1986 m. jis pradėjo kurti tekstus teatrui. Dramaturgo pjesės statomos įvairiose pasaulio šalyse. Nuo 2010 m. J. Pommerat dirbo „Odeono“ teatre, taip pat Belgijos nacionaliniame teatre. 2014 m. Philippe’as Quesne ir Nathalie Vimeux pakvietė J. Pommerat į „Nanterre-Amandiers“ teatro menininkų asociaciją.

J. Pommerat yra gavęs daugiau nei 15 nacionalinių ir tarptautinių apdovanojimų. 2015 m. už savo dramaturginę kūrybą jis buvo apdovanotas Prancūzų akademijos (Académie française) didžiuoju teatro prizu (Grand prix du théâtre), o 2016 m. gavo Europos teatro „Naujosios teatro realybės“ apdovanojimą.

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

Nacionalinis Kauno dramos teatras: PAVOJINGI RYŠIAI

Christopher Hampton

Pavojingi ryšiai

režisierius: Agnius Jankevičius | kostiumų ir scenografijos dailininkė: Laura Luišaitytė | vaidina: Goda Piktytė, Inga Mikutavičiūtė, Eglė Grigaliūnaitė, Gabrielė Ladygaitė, Daiva Rudokaitė, Vaidas Maršalka, Gintautas Bejeris, Gytis Laskovas

trukmė: 2 val. 30 min. (su pertrauka)

Tai istorija apie aistrą, manipuliaciją, veidmainystę ir pražūtingus tikros meilės ryšius, apie moralinį nuosmukį ir ištvirkimą. Du aristokratai – markizė de Mertėj ir vikontas de Valmontas – pradeda rafinuotą gundymo ir manipuliacijų žaidimą, kad pagyvintų savo nuobodžią egzistenciją. Jų žaidimo įrankiais tampa nekalti žmonės. Markizė de Mertėj, siekdama atkeršyti ją palikusiam meilužiui, pakursto vikontą de Valmontą suvedžioti jo sužadėtinę. Tačiau Valmontui, profesionaliam moterų medžiotojui, jaunutė nekalta mergina yra per lengva užduotis. Jo taikiklyje – dora, religinga ištekėjusi moteris, ir užkariauti tokią tvirtovę – patyrusio mergišiaus reputacijos vertas iššūkis. Jiedu lyg lošėjų pora, paisanti ne jausmų, o tik savo žaidimo taisyklių, kurios aplinkinius šaltakraujiškai paverčia tik naudingomis ar nereikalingomis kortomis. Kai cinikų intrigos susipina, o aukos reaguoja ne visai taip, kaip jie tikėjosi, paaiškėja, jog žaidimo pabaiga bus rimtesnė ir žiauresnė negu abu galėjo įsivaizduoti.

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 15 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

ATVIRAS RATAS: Tik suaugusiems (premjera!)

idėjos autorius ir režisierius: Justas Tertelis | vaidina: Aldona Vilutytė, Vesta Šumilovaitė, Gelminė Glemžaitė, Dalius Skamarakas, Rokas Petrauskas, Arnas Ašmonas | dramaturgija: Justas Tertelis | scenografija ir kostiumai: Laura Luišaitytė | muzika: Jokūbas Tulaba

trukmė: 90 min. | N16


Vilniaus miesto teatras Atviras ratas

"Kultūros išlieka tik tiek, kiek mes sugebame jos perduoti savo vaikams."

K. J.

Naujausia Teatro Atviras ratas I Vilniaus miesto teatro premjera “Tik Suaugusiems” - tragikomiškas Justo Tertelio režisuotas teatrinis - kūrybinis tyrimas, ieškantis atsakymo į klausimą - kaip ir kada mes tampame suaugusiais? Ir… o ką išvis šiandien reiškia būti suaugusiu? Ar užtenka tiesiog peržengti nustatytą biologinę amžiaus ribą (18 m.) ir esi pasiruošęs prisiimti visas atsakomybes, kurias gauname įžengę į “suaugusiųjų pasaulį” - teisę balsuoti, dalyvauti valstybės gyvenime, teisę vairuoti, svaigintis ir būti atsakingam už savo veiksmus?

Nuostabi talentingų, teatro žiūrovams gerai pažįstamų, aktorių komanda meistriškai žongliruodama pjesėje pateikiamomis temomis, atpažįstamų ir įtaigių veikėjų pagalba atgręžia veidrodį į mus pačius. Tragikomiškų situacijų, į kurias patenka spektaklio veikėjai, įvairovė neleis nuobodžiauti ir kvies įsitraukti į procesą ieškant atsakymo - koks žmogus gali užaugti šiandieninėje visuomenėje? Ir kas už tai atsakingas? Ar išvis kas nors gali būti už tai atsakingas?

“Tik Suaugusiems” - tai naujausia Justo Tertelio pjesė, tęsianti teatro laboratorijos “Atviras ratas” tradiciją dirbti su lietuviška dramaturgija ir kalbėti atvira teatrine kalba. Šio teatro žiūrovams itin gerai pažįstamas “Atviro rato” braižas - per sceninį grynumą ir paprastumą, aktorių vaidmenis ir kasdienybės atpažįstamumą scenoje, kurti dialogą su publika kviečiant juos permąstyti, įsitraukti ir kartu išgyventi šiai dienai aktualias, bet visuomenėje neišsakytas temas.

Kviečiame mėgaujantis teatru atpažinti save!

Spektaklį dalinai finansuoja Lietuvos kultūros taryba

menų spaustuvė | kišeninė salė

bilietai: 15 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Infoteka

menų spaustuvės infoteka pradėjo veikti 2009 gegužės 5 d. Tai šiuolaikinė biblioteka, kurios informacijos rinkinį sudaro knygos, periodika, filmų ir garso knygų kolekcijos bei spektaklių vaizdo įrašai.

Daugiau apie Infoteką...

Darbo laikas:
II 13.00–19.00
III 13.00–19.00
IV 13.00 –19.00
V 13.00–19.00
šeštadieniais, sekmadieniais ir pirmadieniais – Infoteka nedirba

Naujienos el. paštu