Renginiai

Šeiko šokio teatras: ASIDE

šokio spektaklis

idėjos autoriai, choreografai, šokėjai: Niels Claes, Gintarė Marija Ščavinskaitė | muzikos dizaineris Andrius Stakelė | kostiumai One Wolf

trukmė: 45 min. | 12+

Šeiko šokio teatras 

Dinamiškas, nepaliaujamo judėjimo, techniškas ir įtraukiantis šiuolaikinio šokio duetas.

Šokio spektaklis „Aside“ gilinasi į saviraiškos, noro būti suprastam, atstūmimo ir ryšio su kitu aplinka paieškų temas. Dviejų šokėjų nepaliaujamas, jautrus, tikslus judesys ir atšiauri elektroninė muzika scenoje atveria trapias žmogiškų santykių kūrimo pastangas. Intymi spektaklio atmosfera, verčianti su šokėjais kvėpuoti vienu ritmu ir itin techniškas atlikimas įtraukia žiūrovus į nesiliaujantį sceninį veiksmą.

Spektaklio kūrėjai – šokėjų ir choreografų duetas Gintarė Marija Ščavinskaitė ir Nielsas Claesas– kviečia žiūrovus atsiverti naujoms patirtims ir per daug nesureikšminti savo žinių. Neretai būtent išankstinis nusistatymas ar tariamos žinios užkertą kelią suprasti kitokius žmones nei mes patys, ar kalbėtume apie odos spalvą, seksualinę orientaciją, negalią, lyčių skirtumus ar kilmės šalį. Be to, tapatybė klausimai ir poreikis pritapti itin aktualūs ir paaugliams, išgyvenantiems vidines asmenybės formavimosi kovas. Šokėjai spektaklio medžiagą audžia iš asmeninių patirčių ir opių socialinių temų, tad šis spektaklis turėtų paliesti kiekvieną, kuriam bent kartą teko susidurti su spaudimu ar poreikiu pritapti visuomenėje ar atrasti pasitikėjimo savimi.

Spektaklyje skamba šiuolaikinė elektroninė muzika, kurią sudėliojo kylantis Lietuvos muzikos kūrėjas Andrius Stakelė, o atlikėjų kostiumus kūrė Baltijos šalyse sparčiai populiarėjančio latvių aukštosios gatvės mados prekės ženklo „One Wolf“ kūrėjai. Unisex stiliaus ir miesto gyvenimo įkvėpti šokėjų kostiumai organiškai papildo spektaklio, kviečiančio atsikratyti stereotipų, idėją. 

2017 m. šokėjų duetas apdovanotas „Auksiniu scenos kryžiumi“ kaip metų šokėjai.

Iš Belgijos kilęs šokėjas Nielsas Claesas yra baigęsFontys šokio akademiją Tilburge, Nyderlandų Karalystėje. 2010–2013 m. jis šoko Mastrichto„Sally“ šokio teatre, „dansgroep Amsterdam“ ir Lenkijos šokio teatre. 2013–2015 m. jam teko šokti tokių choreografų kaip Andonis Foniadakis ir Jo Strømgren spektakliuose, taip pat įvairių kitų kūrėjų projektuose Vokietijoje, Izraelyje, Nyderlanduose. 2015–2017 m. N. Claesasbuvo Kauno šokio teatro AURA trupės nariu, o 2017 m. prisijungė prie „Šeiko šokio teatro“ trupės.

Gintarė Marija Ščavinskaitė choreografiją stidojavo Šiaulių konservatorijoje. 2013 m. ji įgijo šokio pedagogikos bakalauro diplomą Vilniaus kolegijoje ir tapo Kauno šokio teatro AURA nare. Jai teko šokti tokių choreografų kaip Samuelis Mathieu, Pia Holdenas, Anne Ekenes, Paulas Hessas spektakliuose. 2017 m. G. M. Ščavinskaitė prisijungė prie „Šeiko šokio teatro“ kaip šokėja, pedagogė ir choreografė.

Spauda apie spektaklį

„Elektroninių garsų apsuptyje N. Claes ir G. M. Ščavinskaitės kuriami veikėjai mėgina visų pirma kalbėti ir daug rečiau jiems sekasi susikalbėti. Tačiau būtent tiesioginio kontakto duetinės scenos atrodo stipriausios ir paveikiausios, geriausiai atspindi supratimo ir gebėjimo ir perkeltine, ir tiesiogine prasme išgirsti kitą svarbą. Kaip ir ilgas, intymus ir švelnią šypseną sukeliantis spektaklio finalas.“

Goda Dapšytė. Aside. 370, 2018 kovas.

menų spaustuvė | juodoji / kišeninė salė
bilietai: 11,20 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

 

 

Knygų ketvirtadieniai | Taikomieji teatro metodai

Paskutinįjį lapkričio ketvirtadienį Menų spaustuvės Infotekoje susitinkame pasikalbėti taikomuosius teatro metodus. Pokalbio dalyviai - Raimonda Agnė Medeišienė, Forumo teatro 4 ROOMS kūrybos vadovė, ir doc. Vytautas Kontrimas, viešojo kalbėjimo treneris.

Kas apibrėžiama kaip taikomieji teatro metodai, kodėl jie, viena vertus, itin aktualūs, kita vertus, lengvai diskriminuojami?
Kodėl Lietuvoje tenka įrodinėti jų neišnaudotas galimybes, o už šalies ribų jie dažnai tiesiog savaime aiškūs kaip vertingi?
Kokios galimybės jauniems žmonėms, turintiems teatrinį išsilavinimą, juos tobulinti ir vystyti kaip profesinę erdvę?

Atsakymus į šiuos klausimus pamėginsime išsiaiškinti lapkričio 28 d. 18 val. MS Infotekoje.

* knygų ketvirtadieniai - Menų spaustuvės Infotekoje paskutinį mėnesio ketvirtadienį vykstantys susitikimai, skirti apžvelgti aktualiausius meno ir kitų sričių leidinius, susipažinti su nauja arba dar neatrasta literatūra ir padiskutuoti su išskirtinėmis asmenybėmis.

infoteka | renginys nemokamas

MS kavinė. Cleaning Service Agency | Falling


Lapkričio 22 d. vakarą MS kavinėje - neįprasta gyvai atliekama elektronika, detektyvinių pasakojimų dūriai ir itin konceptualus vakarėlio turinys, sukurtas specialiai šiam pasirodymui. Įkalčių slėpimo agentūra - dviejų menininkų gyvai atliekamos elektroninės muzikos ir performanso projektas. Agentūros pasirodymai kiekvieną kartą tampa nauja patirtimi tiek žiūrovams, tiek patiems menininkams. Šie menininkai apibrėžia savo muziką tokiais terminais, kaip weirdotronica, fluxcore ir pornonoise.



Mes valom viską.
Ir mes neklausiame
kam tu tarnauji,
nes tu mus samdai.

Išgirsti įkalčių skambesį galite čia:
https://soundcloud.com/yeagl

vieta: Menų spaustuvės kavinė | įėjimas laisvas

durys - 19:30 | The Cleaning Service Agency - 20:00 | local girls - 21:30

 

erdvinė opera tamsoje CONFESSIONS

CONFESSIONS    
erdvinė opera tamsoje

koncepcija ir kompozicija: Spatial Opera Company: Jens Hedman (Švedija), Rūta Vitkauskaitė (Lietuva / Didžioji Britanija), Åsa Nordgren (Švedija) | atlikėjai: Åsa Nordgren (sopranas, garso objektai), Rūta Vitkauskaitė (smuikas, garso objektai), Jens Hedman (elektronika, garso objektai)

prodiuseris: OPEROMANIJA
rėmėjas: Lietuvos kultūros taryba

trukmė: 63 min. (be pertraukos)

https://vimeo.com/350310417

Opera „Confessions“ buvo inspiruota autorių domėjimusi erdvine elektronika, o ypač – erdviniu akustiniu garsu ir jo poveikiu žmogaus vaizduotei. Tuomet autoriai nusprendė sukurti erdvinę operą tamsoje, susikoncentruojant ties galimybėmis, kurias suteikia akustinė aplinka. Krikščioniškoji septynių mirtinų nuodėmių idėja tapo operos libreto pagrindu.

Septyniose „Confessions“ (angl. – išpažintys) dalyse nagrinėjamos septynios mirtinos nuodėmės – godumas, puikybė, apsirijimas, pavydas, kerštas, geismas, tingumas. „Confessions“ suvienija jos autorių seniai brandintas kūrybinių eksperimentų idėjas: muzikos atlikimą tamsoje, įtraukiant ir kitas jusles (uoslę, lytėjimą) ir tariamai visiškai panaikinant vizualųjį aspektą. Tačiau kūrinyje pastarasis iš tiesų yra labiausiai kurstomas veiksnys klausytojo vaizduotėje – per abstrakčius garsovaizdžius ir konkrečius anksčiau įrašytus garsus, kurie sukelia stiprius vaizdinius, susijusius su jausmais, pojūčiais ar objektais.

2016 m. opera apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“ už geriausią muziką. Taip pat įvertinta Lietuvos kompozitorių sąjungos įsteigtu „Metų vinies“ prizu „Publikos simpatijos“ nominacijoje. Opera pristatyta įvairiose koncertų salėse, teatruose ir festivaliuose Lietuvoje, Švedijoje, Vokietijoje, Nyderlanduose, Estijoje ir Didžiojoje Britanijoje.

Instrukcijos žiūrovams: žiūrovai sėdės tamsoje, su akių raiščiais-kaukėmis, kurios bus dalijamos prieš spektaklį. Erdvėje yra viena išskirtinė vieta – „rausvoji kėdė“. Ji yra vienintelė ir nemokama, gaunama konkurso būdu. „Rausvos kėdės“ klausytojas patiria ekstremalų akustinio surroundo, kvapų, skonio ir prisilietimų kompleksą. Norintys gauti šią vietą turi iki 2019 m. gruodžio 1 d. nuoširdžiai išpažinti vieną savo nuodėmę el. paštu spatialopera@mail.com. Su atrinktu dalyviu bus susisiekta ir jis turės pasirašyti kontraktą.

Įspėjimas: tėvai, ateinantys į renginį su jaunesniais vaikais, turėtų būti tikri, kad vaikai pajėgs praleisti valandą užrištomis akimis, netriukšmaudami, prarasdami kontaktą su tėvais.

Premjera: 2015 m. balandžio 17 d. Profsąjungų rūmų Kolonų salėje 6-ajame šiuolaikinės operos festivalyje NOA (Naujosios operos akcija).

 

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 10 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

 

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

 

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

 

Teatro istorijos: SPĄSTAI

objektų ir kaukių teatro spektaklis

idėjos autorės - Jūratė Trimakaitė, Kristina Mauruševičiūtė | spektaklio bendraautorės - Jūratė Trimakaitė, Kristina Mauruševičiūtė, Joana Narvidė, Sigita Mikalauskaitė | režisierė - Jūratė Trimakaitė | aktorės - Kristina Mauruševičiūtė, Jūratė Trimakaitė | scenografė, dailininkė - Cerise Guyon | choreografė - Sigita Mikalauskaitė | dramaturgija - Joana Narvidė | kostiumų dailininkė - Aldona Trimakienė | kompozitorius - Thomas Demay | šviesų dailininkas - Felix Bataillou | techninis direktorius - Julien Hatrisse | video kūrėjas - Romaric Pivant | apšvietimas, garsas - Julien Hatrisse, Simonas Racevičius

koprodiuseriai: "Le tas de Sable - Ches Panses Vertes" (Prancūzija), Pilier des Anges/Theatre Roublot, Theatre Jean Arp

Tarptautinė Lietuvos ir Prancūzijos scenos menininkų komanda pristato kaukių, objektų teatro spektaklį „Spąstai“.

Vizualiuose, siurrealistiniuose „Spąstuose“ visapusiškai tyrinėjama manipuliacijos tema. Spektaklis įkvėptas asmeninės kūrėjų patirties ir susidūrimų su apgaulinga, manipuliatyvia tikrove, bei kaukės fenomenu kasdienybėje. Meninę „Spąstų“ formą įkvėpė kaukės simbolio įvaizdis ir meninės interpretacijos kitų kūrėjų (Stasio Eidrigevičiaus, Jano Švankmajerio) darbuose.

„Spąstuose” idėjos artikuliuojamos ne žodžiais, o per objektus ir judesį. Pasitelkus kiekvienam atpažįstamus kasdienybės objektus spektaklyje kuriamos kaukės pasitelkiamos kaip priemonė atskleisti veikėjų (akt. Kristina Mauruševičiūtė, Jūratė Trimakaitė) vidinę būseną bei vis naujus jų vaidmenis visuomenėje.

„Spąstų“ veikėjos nuolat papuola į įvairius manipuliatyvius tinklus: įvairūs išnaudojimo scenarijai darbo rinkoje, statuso, įsivaizduojamų nusikaltimų, visuomenės normų, asmeninių baimių ir nerealistinių svajonių spąstai. Tam, kad apsigintų ir prisitaikytų, „Spąstų“ veikėja (akt. Kristina Mauruševičiūtė) ne vien priešinasi, bet ir paklūsta manipuliatorių primestiems vaidmenims, pati imdama dėvėti kaukes. Bėgdama nuo vienų spąstų, ji vis patenka į kitus – išmoningesnius, aršesnius, vis nepastebimesnius, įprastesnius šiuolaikinėje visuomenėje ir kasdienybėje. Kaip tokiomis aplinkybėmis išlaikyti garbę ir orumą? Ar įmanoma ištrūkti iš manipuliatorių spąstų? Kur slypi nesibaigiančios manipuliacijos priežastys?

Aktorės (Jūratė Trimakaitė ir Kristina Mauruševičiūtė) spektaklyje naudojasi kaukėmis kaip priemonėmis atskleisti komplikuotus herojų santykius,vidinę būseną. Spektaklyje naudojamos kaukės, yra veiksnios, kuriamos esamajame laike iš skirtingų kasdieninių objektų. Per atpažįstamus kiekvienai socialiniai erdvei daiktus,netikėtai, paradoksaliai kuriamos kaukės, t.y. nauji spektaklio veikėjų vaidmenys visuomenėje.

menų spaustuvė | kišeninė salė

bilietai: 13,20 EUR | bilietus platina Tiketa
* (pirkti internetu)

* Tiketa kasą rasite ir Menų spaustuvėje

** Dėmesio! Vėluojantys žiūrovai į renginį neįleidžiami.

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Naujienos el. paštu