Barokinio teatro triukšmų performansas BLOGI ORAI

Barokinio teatro triukšmų mašinų performansas

trukmė: 50 minutės (be pertraukos) 

idėjos autorius ir režisierius Arturas Bumšteinas | teksto autorius ir atlikėjas Ivan Cheng | triukšmų mašinų atlikėjai: Gailė Griciūtė, Greta Grinevičiūtė, Alanas Gurinas, Aaron Kahn | Garso režisierius Ignas Juzokas | šviesų dailininkas Julius Kuršis | triukšmo mašinų rekonstrukcijos meistras Ernestas Volodzka

prodiuseris OPEROMANIJA

„Blogi orai“ – tai performatyvus garso meno įvykis; jo centre – barokinio teatro triukšmų mašinos, kuriomis kūrinio idėjos autorius Arturas Bumšteinas domisi jau nuo 2012 metų. Pirmąkart su triukšmų instrumentų garsais menininkas dirbo projekte „Epiloghi. Six Ways of Saying Zangtumbtumb“ (2013, Deutschlandradio Kultur). „Blogų orų“ projektui kartu su teatro scenografijos meistru jis atkūrė vėjo, lietaus, jūros ir griaustinio garsus imituojančias mašinas, identiškas toms, kurių kanonas nusistovėjo XVII amžiaus Europos teatruose.

Baroko epochoje triukšmų mašinos buvo tik maža viso teatrinio iliuzijono dalis – nepastebima žiūrovo akiai, užėmusi pozicijas teatro kulisuose. Kūrinyje „Blogi orai“ triukšmų mašinos yra konceptualaus „klimato“ generatoriai. Tačiau, kaip ir bet koks kitas žmogaus sukonstruotas mechanizmas, vėjo mašina nėra autonomiškai veikiantis amžinasis variklis, jo stichiškumas yra veikiamas žmogaus (arba arklio) raumenų įtampos bei jo kūrybinių intencijų.

„Bloguose oruose“ atlikėjų ansamblis savo koordinacijai vietoj muzikinių natų ar choreografinių instrukcijų naudoja įvairių epochų meteorologinius žemėlapius ir jų dekontekstualizuotus fragmentus, kurie organizuoja kūrinio dinamiką ir metaforiškai „įsuka“ natūralių gamtos reiškinių ratą. Performansų meno kūrėjas Ivanas Chengas specialiai „Blogiems orams“ parašė performatyvų tekstą, pasakojantį istoriją apie arklį vardu Šešėlis – performansą lydinčios istorijos protagonistą.

Kiekviena „Blogų orų“ versija visada truputį kitokia, įtakota salės ir bendro renginio konteksto. O ką galėtume pasakyti apie dainuojantį balsą...? Arija skrajoja garsinėje erdvėje, ieškodama kūno, į kurį galėtų įsikūnyti.

„Atlikėjai nekuria garso efektų per se. Tai, ką šiame kūrinyje jie daro, yra panašiau į patyrusius džiazo muzikantus, improvizuojančius jiems gerai žinomo standarto tema“ (John Doran, The Quietus, apie „Bad Weather“ premjerą „Unsound“ festivalyje, 2017 10 30).

 

 

Premjera: 2017 m. spalio 10–12 d., Krokuva, Tadeušo Kantoro kūrybos dokumentavimo centras „Cricoteka“, festivalis „Unsound“

menų spaustuvė | kišeninė salė

bilietai: 10 € | bilietai Tiketos kasose (pirkti internetu)* | atkreipkite dėmesį: menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynaisiais, atsiprašome už nepatogumus

*Tiketa kasa nuo šiol ir menų spaustuvėje

 

RENGINYS VYKSTA:
2018 Rugsėjo 26 d. 18:00
2018 Rugsėjo 26 d. 20:00
2019 Vasario 28 d. 18:00
2019 Vasario 28 d. 20:00
Grįžti atgal

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Infoteka

menų spaustuvės infoteka pradėjo veikti 2009 gegužės 5 d. Tai šiuolaikinė biblioteka, kurios informacijos rinkinį sudaro knygos, periodika, filmų ir garso knygų kolekcijos bei spektaklių vaizdo įrašai.

Daugiau apie Infoteką...

Darbo laikas:
II 13.00–19.00
III 13.00–19.00
IV 13.00 –19.00
V 13.00–19.00
šeštadieniais, sekmadieniais ir pirmadieniais – Infoteka nedirba

Naujienos el. paštu

 

Erdvės

informacija norintiems menų spaustuvės erdvėse rengti projektus

jei jūs norėtumėte naudotis menų spaustuvės erdvėmis spektaklio, koncerto ar kito renginio pristatymui ar repeticijoms, prašome užpildyti renginio anketą ir pateikti ją menų spaustuvei

Skaityti daugiau        Pildyti anketą      Užimtumo kalendorius