metų scenos įvykis „Contemporary?“

 

menų spaustuvė pristato – Auksiniu scenos kryžiumi apdovanotą ir Metų scenos įvykiu pripažintą nelabai jaunų jaunųjų menininkų labai šiuolaikinio šokio (ne)labai spektaklį „CONTEMPORARY?“

 

Contemporary trio repeticija

 

idėjos autoriai, choreografai ir atlikėjai Agnė Ramanauskaitė, Paulius Tamolė ir Mantas Stabačinskas  | dramaturgė Sigita Ivaškaitė | šviesų dailininkas Povilas Laurinaitis

 

Ar kada nors esate atsidūrę tokioje situacijoje: jau valandą sėdite teatre, priešais jus – šokėjai, neva bandantys atskleisti jo prasmę, o jūsų mintyse skamba vienintelis klausimas: kas čia vyksta?! Jei taip, spektaklis „CONTEMPORARY?“ – tikrai jums.
Tikriausiai pirmą kartą Lietuvos scenoje trys žinomi aktoriai ir šokėjai su ironija žvelgia į iki šiol nenagrinėtą šiuolaikinio šokio kūrimo temą. Iš ko susideda kontemporari spektaklis? Apie ką jame kalbama? Kokie daiktai yra reikalingi? Ar žiūrovai supranta kūrėjus? Ar jiems reikia aiškinti?...

 

 

* kritikų kampelis:


Taigi, dar kartą ačiū, Agne, Mantai ir Pauliau. Už tai, kad puikiai praleidau vakarą, už jūsų drąsų kūrinį (ooo, jūs žinote, kaip gali sureaguoti kai kurie spektaklio prototipai), o labiausiai už tai, kad pasijutau ne viena, skanaudama paplėkusius šiuolaikinio šokio kūrybinės virtuvės patiekalus su nutrinta galiojimo data.

Vita Mozūraitė | Menų faktūra | 2013 11 26

Pirmasis žingsnis šokio savistabos link žengtas, o naujasis kūrinys skatina galvoti ne tiek apie jį patį, kiek apie jo objektą. Šis impulsas, matyt, yra didžiausias artistų ir jiems talkinusios dramaturgės Sigitos Ivaškaitės nuopelnas, leidžiantis ir šią jauniausią Lietuvos teatro formą įtraukti į šiuo metu vis daugiau dėmesio sulaukiantį metateatro diskursą.

Helmutas Šabasevičius | 7 Meno dienos | Nr. 44 (1058), 2013-11-29

 

Pasimetusius šiuolaikinio šokio elementų miške gelbėti išsiruošė trys choreografai ir atlikėjai Agnė Ramanauskaitė, Paulius Tamolė ir Mantas Stabačinskas bei dramaturgės vaidmenį perėmusi teatro ir šokio kritikė Sigita Ivaškaitė. Spektaklyje „CONTEMPORARY?“ jie puikiai iššifravo Lietuvos žiūrovams dar paslaptingą sąvoką „konceptualus šokis“ ir praktiškai iliustravo šokio spektaklio kūrybos procesą. Ir visa tai – su gera ironijos ir saviironijos doze.
Ingrida Gerbutavičiūtė | dance.lt | 2013- 12- 08

 

Rekomenduojama bijantiems ar tiesiog nemėgstantiems šiuolaikinio šokio, o dar labiau – šios meno šakos gerbėjams.
Nerekomenduojama neturintiems humoro jausmo ir nesuprantantiems ironijos.
Goda Dapšytė | Žurnalas 370 | 2013- 12- 15 | Rubrika: Ir aš ten buvau

 

Vykusi parodija privalo turėti keturis bruožus: juokinti nežinančius konteksto, versti iš koto žinovus, rezultatas turi būti ne mažiau kokybiškas nei parodijuojamojo originalo (ar net kokybiškesnis) ir parodija negali virsti pamfletu, pašaipa, feljetonu ar demaskuojančia publicistika. Parodijuotojai turi mylėti savo taikinius. „Contemporary?" atitinka visus šiuos kriterijus.
Ernestas Parulskis | kauno.diena.lt | 2014 02 14

 

„Contemporary?“ – išties šmaikštus, savikritiškas, jaunatviškas, gaivus šokio spektaklis, gebantis beveik ištisą valandą juokinti ir linksminti publiką, ypač tą, kuri atpažįsta citatas ir aliuzijas į kitų žinomų Lietuvos choreografų (Loretos Juodkaitės, Rūtos Butkus, Vyčio Jankausko ir kt.) kūrybą.
Agnė Biliūnaitė | dance.lt | 2014-05-24


Nesurasime čia labai nuoseklaus naratyvo, nesurasime genialių režisūrinių sprendimų ar įsimintinos, išskirtinės judesio raiškos. Tačiau gal būtent tai žiūrovą patraukia savo „žemiškumu" bei „žmogiškumu". Atlikėjų atvirumas ir plati šypsena išties veikia nuotaikingai.

Ugnė Kačkauskaitė | Menų faktūra | 2014 10 05

 

..audringi plojimai – žiūrėta ne šiaip su malonumu, o mėgaujantis kiekvienu judesiu.“
Valerija Lebedeva | Durys | 2014 Rugsėjis (Nr.9)

I was privileged to see the show "Contemporary" at the Edinburgh Festival Fringe - it was wonderfully creative, wonderfully danced, very clever and funny as well - it was a great way to start the day."
Roderick Manson, Edinburgh (UK) | 2015, rugpjūtis

 

„In amongst the debate is some fabulous dance, in particular a duet between Ramanauskaite and Stabacinskas and a fast moving, powerful, athletic duet for the two men. Great stuff indeed!"

David Mead | Spalio numeryje žurnale Dancing Times

 

Pagaliau teatras toks, koks turi būti teatras, mano galva, 21-o, o ne kokio 19-o amžiaus sostinėje: lengvas, bet su kontekstu, (savi)ironiškas, su miesto (!) bajeriais, su krūta idėja, su stipriais sportiškais aktoriais, su publikos alsavimu į taktą, su gera muzika ir garsu, aišku, ir su doze jautrumo (apie šokėjos (ne)karjerą) ir aktualijų ("bilietų neišpirko, nes šiandien Knygų mugė gi" ar pan.).   Gabija Vitkevičiūtė, asmeninis įrašas socialiniame tinkle


Po spektaklio buvau likusi be amo, buvau įkvėpta gyvenimo džiaugsmo.  Žiūrovė, asmeninis įrašas socialiniame tinkle


Ačiū Paulius Tamolė, man tikrai patiko Contemporary Menų spaustuvėje. Geras balansas tarp ironijos ir nuosirdumo, tarp šokio ir nešokio. Kūrybiška.  Laurynas Šeškus, asmeninis įrašas socialiniame tinkle


Keliomis eilėmis aukščiau sėdėjo net ir man žinomas choreografas – vienu momentu jis iš juoko paspringo. Ernetsas Parulskis | kauno.diena.lt



Pasakysiu, kad šokdami ir kalbėdami, besitardami užkulisiuose, besirinkdami scenografines ir kostiumų priemones, netgi betarpiškai įtraukdami į veiksmą žiūrovus, trys aktoriai "nuleidžia" į paprastą lygmenį savo profesijos kasdienes kūrybines kančias, netikrumą dėl pasirinktų sprendimų teisingumo, lūkesčius į smagiai įronišką ir autobiografiškumo lygmenį. Padedami dramaturgės Sigitos Ivaškaitės, puikių muzikinių hitų, ši kūrybinga trijulė tikrai suteikia puikios vakaro nuotaikos kiekvienam žiūrovui.  Žiūrovas (internetiniu slapyvardžiu "kertukas")

 

Tas momentas, kai pamatai tokį gerą spektaklį, kad neaišku, ką išvis toliau veikti gyvenime. O gal kaip tik aišku. Inspired beyond any limits. Elena Nechiporenko, asmeninis įrašas socialiniame tinkle

 

** Auksiniai scenos kryžiai: spektaklis pripažintas 2013 Metų Scenos menų reiškiniu | Šokėjas Mantas Stabačinskas -  Geriausias šokėjas (2013 m.) | Šviesų dailininkas Povilas Laurinaitis - Auksinio scenos kryžiaus nominacija Jaunojo menininko kategorijoje

 

 <<Spektaklį iš dalies finansavo Lietuvos kultūros taryba>> 

 

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: nuo 9,20 eur | bilietai Tiketos kasose* (pirkti internetu) | bilietus galima įsigyti 1 val. prieš spektaklį menų spaustuvėje | atkreipkite dėmesį: menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynaisiais, atsiprašome už nepatogumus | bilietų rezervacija – spektakliai@menuspaustuve.lt | bilietų rezervacija galioja 1 val. iki renginio

 

*Tiketa kasa nuo šiol ir menų spaustuvėje

 

PREMJEROS DATA: 2013 Lapkričio 22 d. 19:00
RENGINYS VYKSTA:
2015 Spalio 28 d. 19:00
2015 Lapkričio 28 d. 16:00
2015 Gruodžio 19 d. 19:00
2016 Vasario 26 d. 19:00
2016 Balandžio 02 d. 19:00
Grįžti atgal

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Naujienos el. paštu