Renginiai

Tarptautinės rezidencijos | Mardulier en Deprez. Atvira studija

data ir laikas: balandžio 25 d. 17:30 | vieta: studija III | trukmė: 30 min. | renginys nemokamas

Tarptautinių rezidencijų programos dalyviai, šiuolaikinio cirko ir performanso atstovai Mardulier en Deprez pristato rezidencijos Menų spaustuvėje metu vykusio kūrybinio proceso rezultatą, kuriam įkvėpimo sėmėsi žvagydamiesi sostinėje ir fiksuodami kasdienes, įprastai pro akis praslystančias detales.

Mardulier en Deprez praktikuoja anekdotinį cirką ir instaliacijas, post-internetį meną, maisto gamybą ar netgi poeziją. Dviems savaitėms šis duetas įsikėlė į studiją Menų spaustuvėje tam, kad atsivertų patiems įvairiausiems įkvėpimo šaltiniams, ir dabar šio meninio proceso rezultatais nori pasidalinti su žiūrovais. Šis rezultatas iki šiol nėra žinomas, tačiau kūrėjai pažada būtinai pasirūpinti užkandžių menu.

Ruben Mardulier ir Michiel Deprez mokėsi akrobatikos ir žongliravimo, o nuo 2015 m. jie aktyviai kuria judesio ir performanso lauke. Anot menininkų, cirko pagrindas - saveika tarp žmogaus ir žmogaus, žmogaus ir aplinkos, žmogaus ir objekto. Cirkas yra būdas tyrinėti žmonių ir objektų galimybes - būtent toks tyrinėjimas yra šio dueto darbų pagrindas. Ruben ir Michiel kūryba – nepastovi, netvarkinga bei netobula, neapsiribojanti vienu meno lauku ar priemonėmis. Ilgos trukmės eksperimentuose, kuriuose svarbiausią reikšmę neretai įgauna pats procesas, menininkai kaip mediją išnaudoja išmaniuosius telefonus, internetą, savo pačių kūnus, judantį vaizdą, garso įrašą, performansą, cirką, šokį ir teatrą.

nuotrauka: Nikki Nordmann

Tarptautinės rezidencijos | Mardulier en Deprez. Kūrybinės dirbtuvės: Judesys ir improvizacija

data ir laikas: balandžio 23 d. 17:30 | trukmė: 3 val. su pertrauka vieta | vieta: Menų spaustuvė, studija II

Dirbtuvių metu tarptautinių rezidencijų programos „Print Art On Stage” dalyviai Rubenas Mardulier ir Michielis Deprez parodys kelis metodus ir technikas apie tai, kaip pradėti judėti ir išvystyti autorinę medžiagą remiantis kasdieniais veiksmais, kūno svorio perkėlimu ir kūno transformacijomis.

Atlikėjai Ruben Mardulier ir Michiel Deprez mokėsi akrobatikos ir žongliravimo. Nuo 2015 m. jie aktyviai kuria judesio ir performanso lauke.

dalyvauti gali visi asmenys nuo 18 metų | dirbtuvės nemokamos | registracija: https://forms.gle/1TfQc7dKMEn3QK9W6
| dalyvių skaičius grupėje ribotas, todėl pasikeitus planams b̲ū̲t̲i̲n̲a̲i̲ praneškite egle@menuspaustuve.lt

Jauna muzika'19: PICHISMO, MATAS DRUKTEINIS, JŪRA ELENA ŠEDYTĖ, MANTAUTAS KRUKAUSKAS IR MONIKA ZENKEVIČIŪTĖ

PICHISMO solo performansas
Kлавесинные дециметы с оригинальной поэзией на дореформенном Bолапюке. – Глеб Мальцев
„Klavesinų decimetai su originalia poezija iki-reforminio Volapiuko kalba“ – Gleb Maltsev

Pichismo (arba Piĉismo) yra Ukrainoje susikūrusi pankroko grupė, kuri propaguoja savo pačių sukurtą „esperanto-core“ muzikos žanrą. Grupė susibūrė 1993 m. sausį Tsiurupinske, Ukrainos pietuose. Pirmieji grupės nariai buvo Glebas Maltsevas (vokalas ir tekstai), Romanas „Malthus“ Maltsevas (gitara) ir Sergejus Tarasevičius (gitara). Esperanto kalba Piĉismo yra žodžių žaismas, tuo pat metu reiškiantis ir „natos aukščio užrašymo doktriną“ ir „vaginos doktriną“. Tų pačių metų liepos mėnesį grupė grojo pirmąjį koncertą Chersone, kuriame prie grupės prisijungė Miša Bachlaevas (bosas) ir Kela (būgnai). Pirmasis hardcore punk stiliaus demo albumas „Subita Merdo“ buvo įrašytas 1993 m. spalio 20 d. studijoje Chersone, kartu su naujais muzikantais Dima Kireevu (bosas) ir Leksu Kalenskiu (būgnai). Kitais metais Pichismo labai sėkmingai pasirodė dviejuose koncertuose Chersone ir dalyvavo festivalyje „Naujos Bangos ’94“ Jevpatorijoje, Kryme. Dėl vidinių nesutarimų 1995 m. vasarą grupė išsiskirstė ir Glebas su Malthusu persikėlė į Gola Pristanės miestą, kur, kartu su vietine grupe Hurry-Scurry buvo įrašyti keturi hempcore/žaliojo metalo žanro demo kūriniai. Prie atsinaujinusios grupės prisijungė Sania „Brumkatakamakakh“ Vostrikovas (balsas, gitara), Gena „Granbuslevar“ Šiškinas (būgnai) ir Romanas „Kublai-Khanas“ Grigorjevas (kontrabosas). Pichismo koncertai Gola Pristanėje prisimenami kaip „kieta muzika, atliekama nesuprantamomis kalbomis“ (Glebas Maltsevas yra Esperanto ir Volapiuko kalbų žinovas), „triukšminga muzika“, „Černobylio tragedijos 10-ios metinės“, „chaoso dienos“ ir t.t. Šiuo metu Glebas Matsevas gyvena Kaune ir pasirodo solo underground’iniuose kontekstuose, o su nuolat atsinaujinančiu Pichismo kartais dalyvauja esperantininkų kongresuose.

MATAS DRUKTEINIS. Mechanikas kompozicija balsui ir elektros transformatoriaus garo įrašui
vokalas: Regimantas Mažulis 

Kūrinyje autoriaus sujungiami du, nuolat priešinami poliai: mašina, daiktas, negyvasis pasaulis ir žmogus, jam būdingos savybės, gyvastis. Mūsų kultivuojama aplinka įdaiktina mūsų egzistenciją. Mes visi – kūrėjai, paliekantys po savęs miestus, objektus, kodus. Intensyviai gaminame įvairias mašinas, bet jaučiamės nuo jų priklausomi, tai – lyg uždaras egzistencinės frustracijos ratas. Tačiau gal mes patys esame tik daiktai, dalyvaujantys visai kitoje, dar nesuvoktoje ekosistemoje? Jeigu Dievas būtų Raimis iš autoserviso Kauno g. 31?

Matas Drukteinis kuria ne tik tradicinėms intrumentinėms sudėtims, bet taip pat ieško jungčių tarp muzikos ir kitų meno ir gyvenimo sričių (pavyzdžiui – architektūros). Jo kūrybai būdingas tarpdiscipliniškumas, performatyvių elementų naudojimas. Kūriniuose dažnai analizuojamos socialinės, urbanistinės ir egzistencinės temos.

JŪRA (Jūra Elena Šedytė). NO ROOM WILL BE EMPTY IF YOUR BRAIN IS FULL solinis pasirodymas balsui, objektams ir elektronikai

Tai vieno žmogaus pasirodymas, grįstas balso, objektų bei elektronikos tarpusavio sąveika. Kūrėjai rūpi paliesti tokias kitų mokslų sferas kaip žmogaus psichologija, socialinis elgesys. Eksperimentuojant laisvės ir (ne)sąmoningumo reiškiniais, siekiama įsikūnyti į kūrėjo, atlikėjo, bei žiūrovo roles.

Jūra Elena Šedytė – jaunosios kartos lietuvių kompozitorė ir vokalistė, šiuo metu kurianti ir studijuojanti Kopenhagoje, Danijoje. Pastaraisiais metais daugiausiai dėmesio skiria muzikos atlikimo sferai, pasitelkiant balsą bei elektroniką. Nors Jūra yra baigusi Lietuvos muzikos ir teatro akademijos kompozicijos bakalauro studijas, šiuo metu ji ypatingai daug dėmesio skiria improvizacijai, kuri skatina kūrėją nuolat plėsti savo požiūrio bei kūrybinių metodų lauką kuriant bei atliekant muziką.

MANTAUTAS KRUKAUSKAS ir MONIKA ZENKEVIČIŪTĖ. PAN-(ANON)-ANIMA ir KLEPSHT simultaninis performansas (festivalio užsakymas)

Mūsų laikais sąmonė kaip niekada individualistinė. Jeigu anksčiau tam tikros kultūrinės apibrėžties žmonių grupei būdavo priskiriami nekvestionuojami vertybių praktikos, dabar dažnai net konkrečiai ideologijai save priskiriantį asmenį galima būtų įvardinti laisvamaniu. Tokie prieštaravimai itin išryškėja kai vertybių kompleksų štampai susiduria su 21 a. reiškiniais ir potyriais, tokiais kaip laisvas žmonių judėjimas, globalizacija, anonimizuota laisvė internete ir pan. Ar tradicijos visuomet puoselėja amžinąsias vertybes, ar išsigimsta? Ar naujovės tėra kita jų forma? Turbūt, kaip ir visuomet, laikinumas ir amžinybė, paviršutiniškumas ir gelmė, dvasia ir materija, determinacija ir laisvė balansuoja ir mainosi mūsų viduje, kadangi būtent sąmonė/esatis/anima ir kuria pasaulį, kuriame gyvename. Šis kūrinys atskleidžia tokį sąmonės ir realybės veidrodiškumą, pasitelkdamas gyvai generuojamus aplinkos garsų atspindžius ir triukšmus bei performanso elementus kvantinės koncerto realybės kontekste.

Mantautas Krukauskas – kompozitorius ir garso menininkas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kompozicijos katedros dėstytojas, Muzikos inovacijų studijų centro vedėjas. Jo kūriniai – kamerinė muzika, audiovizualinės kompozicijos, garso meno darbai, muzika teatrui – skambėjo Lietuvoje, Austrijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, JAV, Kanadoje ir kitose šalyse. Krukauskas taip pat yra aktyvus tarptautinių meninių, tyrimų bei edukacinių projektų organizatorius ir dalyvis. Jo interesai apima tarpdiscipliniškumą, kūrybiškumą, šiuolaikines technologijas bei skirtingų estetinių ir kultūrinių požiūrių sinergiją.

„Muzikoje man svarbiausia dabarties akimirka: noriu ją kuo intensyviau išgyventi ir klausydamasi, ir kurdama. Kalbant paprastai – turi būt smagu!“ – Monika Zenkevičiūtė

Monika Zenkevičiūtė (aka Monikaze) – kompoziciją LMTA baigusi menininkė aktyviai koncertuoja Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, Berlyne. Skiria dėmesį instrumentinei ir vokalinei kūrybai, kuria muziką teatrui, aktyviai dalyvauja įvairiuose festivaliuose ir konkursuose („Druskomanija“, „Operomanija“, „Yaga Gathering“) ir kt.

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 5 Eur | bilietus platina bilietai.lt | renginiui prasidėjus žiūrovai į salę neįleidžiami

 

Jauna muzika'19: MONOGRAM, TIESE, KALA SOUND SYSTEM

MONGRAM (live)

perkusija, elektronika: Mantas Augustaitis | analoginiai sintezatoriai, elektronika: Rytis Koreniukas

Laisvosios elektroakustinės improvizacijos duetas, kuriam būdingi klampūs garsovaizdžiai, primityvistiniai triukšmų pasažai, minimalizuota melodinė medžiaga. Atlikėjai tiki, kad laisvai improvizuojant už žodinės komunikacijos ribų išsineria grynas daugiaplotmis emocijų, pasąmoninių sankaupų ir reakcijų į šiuolaikinį post-tiesos būvį mišinys, panašus į informacijos srautą, kurį patiria dauguma vis greičiau skaitmenizuojamos visuomenės narių.

TIESE (live)

elektronika: Antanas Dombrovskij ir Vilius Šiaulys

„Vienalyčiai abrazyvaus garso masyvai (priskirtini triukšmo kategorijai) vienur perkertami glitch stilistikos konvulsijų, kitur atskleidžiami tirpstančia drone / ambient mase; defragmentuoti neatpažįstamos dainos semplai subyra į bemaž cut-up charakterio atplaišas, o šių procesų svertus judina improvizacija. Tačiau tuo pat metu juntama ir atidi visų virsmų priežiūra, nuosaiki kontrolė. Toks derinys klausytojui suteikia nuotykingą garsinį potyrį, kuriame solidus charakteris proporcingai dera su šelmišku gaivalo mirksniu.“ – Povilas Vaitkevičius.

KALA SOUND SYSTEM (dj)

Nuo 2009 m. ,,pasidaryk pats” principu konstruojama garso sistema, didžėjavimas, audiovizualinio meno projektai. Dub, drone, dancehall.

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 5 Eur | bilietus platina bilietai.lt | renginiui prasidėjus žiūrovai į salę neįleidžiami

 

Jauna muzika'19: HYPERDAWN

eksperimentinė elektronika ir daina

„Nuo subtiliai magiško iki dundančiai baisaus“ – Fluid Radio

HYPERDAWN susikūrė 2016 m. Salforde, Vitalijos Glovackytės ir Michaelo Cutting’o iniciatyva. Iš pradžių duetas vadinosi „Kinder Meccano“, ir jau yra sulaukęs pripažinimo Jungtinėje Karalystėje, Europoje ir JAV. Duetas koncertavo „National Sawdust“ Niujorke, „Casa Del Popolo“ Monrealyje bei „Roter Salon“ Berlyne; dueto muzika buvo transliuojama NTS, Berlyno bendruomenės radijuje, BBC Radio 3 Late Junction, Reformų radijo eterio bangomis bei optiniais kabeliais. 2019 m. pasirodys HYPERDAWN debiutinis albumas pavadinimu BLEACH.

menų spaustuvė | kišeninė salė

bilietai: 5 Eur | bilietus platina bilietai.lt | renginiui prasidėjus žiūrovai į salę neįleidžiami

 

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Infoteka

menų spaustuvės infoteka pradėjo veikti 2009 gegužės 5 d. Tai šiuolaikinė biblioteka, kurios informacijos rinkinį sudaro knygos, periodika, filmų ir garso knygų kolekcijos bei spektaklių vaizdo įrašai.

Daugiau apie Infoteką...

Darbo laikas:
II 13.00–19.00
III 13.00–19.00
IV 13.00 –19.00
V 13.00–19.00
šeštadieniais, sekmadieniais ir pirmadieniais – Infoteka nedirba

Naujienos el. paštu

 

Erdvės

informacija norintiems menų spaustuvės erdvėse rengti projektus

jei jūs norėtumėte naudotis menų spaustuvės erdvėmis spektaklio, koncerto ar kito renginio pristatymui ar repeticijoms, prašome užpildyti renginio anketą ir pateikti ją menų spaustuvei

Skaityti daugiau        Pildyti anketą      Užimtumo kalendorius