Renginiai

Butō šokio teatras Okarukas: SENSELESS

šiuolaikinio šokio spektaklis

trukmė 50 min. | N14

Idėjos autorė režisierė ir choreografė: Sakurako | Muzika: Amine Boucekkine | Regard extérieur: Phil Von  | Šviesų dailininkas: Matas Šimonis
Okarukas komanda: Tadas Almantas, Thibaut Cora, Miglė Čeplinskytė, Valerija Gneuševa, Emilija Jaujininkaitė, Eglė Grigaliūnaitė, Kenj’y Keass, Adrien “Vexus” Larrazet, Kamilė Lebedytė, Ieva Tarejeva, Rūta Šmergelytė, Živilė Virkutytė.

Spektaklis kviečia pasinerti į futuristinio pasaulio viziją, sukurtą apjungiant šiuolaikinio šokio, baleto, hip-hop’o ir butō technikas su elektronine muzika.
Pasitelkus mokslinės fantastikos žanrą ir remiantis prancūzų filosofo Maurice‘o Merleau-Ponty suvokimo fenomenologijos teorija bei budistiniu diskursu apie pojūčių sferą (Āyatana), spektaklyje tyrinėjama žmogaus prigimtis ir būtis. Tai pasakojimas apie saujelę individų, kurie pabunda į čia ir dabar “žmogiškųjų atliekų vietovėje” – be atminties ir pasitikėjimo savo pojūčiais. Šiame šokio spektaklyje sukuriama ateities vizija - visuomenėje, kurią vado turtingieji; atliekami žmogiškieji eksperimentai ir manipuliuojant pojūčiais bandoma sukurti antžmogį; visuotinę tvarką palaiko bioandroidai, o įvairiems darbams atlikti yra specialiai sukuriami žmogiškieji klonai.

Ar kada nors esate abejoję savo tikrovės prigimtimi? Ar užduodate sau klausimą, kas yra tikra? Ar tikrovė – tai kontakto su išoriniu pasauliu per pojūčius sukeltų signalų visuma, interpretuota smegenų? Tuomet kuo skiriasi tikrovė nuo sapno?

Choreografija kuriama atrandant autentišką judesį ir gestą (pasitelkiant įvaizdžius) tam, kad perteiktų būklę, išreiškiančią vienos ar kelių juslių praradimą/suaštrėjimą.

Spektaklyje dalyvauja 12 šokėjų-aktorių, 8 butō šokėjai, 2 elektro hip-hop'o šokėjai (iš Paryžiaus) ir 2 šiuolaikinio šokio ir baleto šokėjos (Čiurlionio Menų mokyklos auklėtinės).


Sakurako – jau 18 metų užsienyje gyvenanti lietuvių kilmės menininkė, dirbanti vizualiųjų menų, šokio ir teatro srityse. Ji baigė Gerrito Rietveldo Akademiją Amsterdame, kur studijavo konceptualųjį ir vizualųjį meną, tačiau taip pat mokėsi Rytų kovos ir tradicinių japoniškų menų bei šiuolaikinio butō šokio (jap. 舞踏) su įvairiais meistrais Japonijoje. Menininkės praktika apjungia konceptualų bei performansų meną, fizinį teatrą, šokį, butō bei vizualiuosius menus žmogaus prigimties ir būties tyrinėjimams. 2015–2017 m. Sakurako buvo menininkė-rezindentė Château Éphémère (Paryžiuje), o jos pasirodymų geografija itin plati – nuo Amsterdamo iki Tokijo, dalyvavo svarbiuose festivaliuose, pvz.: Venice biennale, Juli danse, Aura festivalis, City of women, Nuit Blanche ir t.t. Sakurako yra šiuolaikinio šokio teatro „Re-United Now-Here“ įkūrėja, o nuo 2017 m. rugsėjo ir vienintelio Lietuvoje butō šokio teatro „Okarukas“ menininė direktorė ir choreografė.

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 10 Eur | bilietai TIKETOS kasose  | Tiketos kasą galite rasti Menų spaustuvėje (atsiskaitymas tik grynais)

What is a contemporary circus dramaturgy?

Menų spaustuvėje besidarbuojanti užsienio rezidentė Vivian Friedrich kviečia Lietuvos šiuolaikinio cirko ir kitų šiuolaikinių scenos menų atstovus į pokalbį tema "Kas yra šiuolaikinio cirko dramaturgija?"

trukmė: apie 30 min + diskusija | dalyvavimas nemokamas
menų spaustuvė | kavinė (1 aukštas)

//What is a contemporary circus dramaturgy?//

"Last year I started a dramaturgy research with the question: what is dramaturgy and what can it be in contemporary circus?
I observed the aim of contemporary circus to follow a narrative, I was bored to see “copy and paste circus creations” (taking circus numbers which has been created in another context, searching for something in between and call it circus piece) and I felt a lack of knowledge at the moment of creating my projects.

The word dramaturgy has different meanings depending on the country, in Catalunya for example a dramaturg is a playwriter, in Germany it's often the person who is connecting social and political context, background information and creation.

I just arrived to Vilnius and I don't really know much about the lithuanian performing arts, so I want to invite you for an exchange.

During the last year I read a lot, I thought a lot, I have had discussions and talks. I initiated the project #reflexionsdecirc (reflections on circus) at La Central del Circ in Barcelona and now I would like to share this knowledge with you." - Vivian Friedrich

BIOGRAPHY
Vivian Friedrich (Germany- 1989)
based in Barcelona, Catalunya, Spain

Vivian is a contemporary circus artist with a psychology degree, working with different rope constructions, aerial dance and performance art. In her pieces she tries to combine a critical view on society, different aesthetics and a detailed movement research.

At first she studied at the Academy for Circus and Performance Art (Tilburg, NL), but then she decided to open up for other art forms and complemented her education with dance training and physical theatre in Hamburg (GER) and Barcelona (ES). Vivian worked in productions and performances in Spain, France, Germany, Italy and Rumania, collaborating with companies like La Fura dels Baus, Circo Delicia, La Fabrikacción, Accialt Flying Effects and Willie Dorner. In 2012 she founded together with two musicians the collective Fam.Lizajous which investigates the interaction between sound and motion and approaches contemporary circus as an art form, dealing with science and sound installations. In 2015 Vivian starts with Ludovica Zoina the aerial dance project The Opposite Hand and in 2016 she has been selected as emergent artist supported by La Central del Circ (Bcn, Spain) and the EU Circus Incubator Project. As a physical actress she takes part of the ensemble Genoma B (free interpreation of the House of Bernarda Alba by Lorca) of the circus and flamenco company Albadulake from southern spain.

Currently she is looking for a contemporary art form and new dramturgies which combine different influences such as circus, performance art, dance and action art.
For her project I Love My Car and a related dramaturgy research she receives in 2017 the reasearch and innovation grant of the Generalitat de Catalunya. Since 2018 Vivian is the responsable for the project #reflexionsdecirc at la Central del Circ, dedicating herself to the research and organizing echange days for creators of different fields of the performing arts.
Furthermore she started to work with the emergent company SOM NOISE as a dramaturgist and director.
vivianaerialist.com/
https://ciasomnoise.wixsite.com/circo-musica/inicio

rugpjūčio 16 d. autorė su komanda taip pat kviečia į nemokamą savo naujausio kūrinio I Love My Car eskizo pristatymą

I LOVE MY CAR | šiuolaikinio cirko eskizas

Menų spaustuvės tarptautinių rezidencijų programa Print Art On Stage pristato:

I LOVE MY CAR | šiuoalikinio cirko eskizas

trukmė: 45 min.

pasirodo: Federica Lazlo, Joan Lavandeiradizaino ir vizualo autorė: Magdalenza Lanas Volzkūrėjai: Vivian Friedrich and Joan Lavandeira

"I Love My Car" - tai kritinis žvilgsnis į postmodernistinę visuomenę, kuriamas šiuolaikinio cirko autorės Vivian Friedrich ir tarpdisciplininio menininko Joan Lavandeira. Šis kūrinys naikina ribą tarp simuliacijos ir realybės, savyje supindamas šiuolaikinį cirką, šokį ir vizualiuosius menus bei pristatydamas naujus scenografijos ir dramaturgijos naudojimo metodus.

"I Love My Car" sukūrimas buvo įkvėptas filosofinių teorijų apie objekto reikšmę, pažangių technologijų sukurtos hiperrealybės ir klausimų apie komercializuotą mūsų įvaizdį.

Rezidencijos Menų spaustuvėje metu, “I Love My Car” kūrybinė komanda bendradarbiauja su dramaturge Kristina Steiblyte.

Po eskizo pristatymo Vivian Friedrich ir Joan Lavandeira kviečia žiūrovus pasilikti taurei vyno Menų spaustuvės kavinėje, pasikalbėti apie kūrybinį procesą ir atsakyti visus jums iškilusius klausimus.

I Love My Car WIP from i love my car project on Vimeo.

Vivian Friedrich 
Barselonoje kurianti vokietė, psichologės diplomą turinti cirko kūrėja ir atlikėja, dirbanti su įvairiomis virvių konstrukcijomis, šokio ir performanso menais. 2017-aisiais ji gavo Katalonijos vyriausybės grantą tyrimams ir inovacijoms, o tai inicijavo šiuolaikinio cirko dramaturgijos tyrimą. Nuo 2018-ųjų Vivian atsakinga už projektą #relfexionsdecirc (reflectionsoncircus) “La Central del Circ” cirko centre Barselonoje. https://vivianaerialist.com/

Joan Lavandeira
Barselonoje kuriantis čilietis, tarpdisciplininio meno kūrėjas ir kūrybinis technikas su inžinieriaus išsilavinimu. Joan kuria individualius, gyvus audiovizualinius performansus po Manuel Thoms slapyvardžiu, taip pat – kolektyvinius scenos menų projektus, leidžiančius kurti refleksiją apie erdvę ir mūsų santykį su erdve. https://joanlavandeirathoms.wordpress.com/

Kartu dirbantys menininkai:
Šokėja Virginia Gimeno Folgado – choreografinė pagalba,
Triukų koordinatorius Renato Carmargos (RecamStunts) – judesio tyrimai,
Johnny Torres, Quim Giron ir Sebastian Belmar - pagalba stebint projektą iš šalies ir dalyvaujant diskusijose apie šiuolaikinio cirko dramaturgiją,
Dainininkė ir šokėja Aida Oset – pagalba balsu,
Dramaturgas Ferran Dordal – dramaturginis vertinimas,
Kristina Steiblytė – žvilgsnis iš išorės,

Rezidencijos ir finansinė parama:
Katalonijos vyriausybė
La Central del Circ
The Arts Printing House
L'Estruch de Sabadell
KONVENT
LaBonita
Medijų pagalba:
TouchCam

Print Art On Stage programą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė

menų spaustuvė | juodoji salė

dalyvavimas nemokamas

Naujojo cirko savaitgalis'18: ERDVĖ | Gravity & Other Myths (Australija)

trukmė 60 min. | rekomenduojama N-7

komanda Triton Tunis-­‐Mitchell, Lachlan Binns, Jascha Boyce, Joanne Curry, Lachlan Harper, Simon McClure, Martin Schreiber, Jacob Randell, Elliot Zoerner | muzika Elliot Zoerner

“Erdvėje” nepaslėpta niekas - nėra paslaptingos tamsos, scenografijos ar makiažo, čia pat jaučiamas visas scenos karštis ir įtampa, lydinti įspūdingiausius akrobatinius numerius.
Atviri, pašėlę ir subtilūs vienu metu, septyni patyrę akrobatai naikina fizinių galimybių ribas, skambant gyvai perkusijos muzikai, į kiekvieną akimirką neriantys visa galva. Kvapą gniaužiantis ir žvilgsnį salės palubėje sukaustantis pasirodymas žiūrovus žavi profesionalumu ir nuolatiniu nuoširdžiu atlikėjų dėmesiu publikai.

Gravity & Other Myths – daugybę apdovanojimų pelnęs ir labai gerbiamas Australijos akrobatų ansamblis. Įsikūrusi 2009-aisiais Adelaidėje, Pietų Australijoje, kompanija pati kuria ir režisuoja įtraukiančius akrobatikos kūrinius, pasižyminčius nuoširdumu, vietoje tradicinių cirko ir teatro modelių judančius link akrobatikos ir fizinio teatro jungties.


“Visiškai atvira, pagarbą kelianti stiprybė, profesionalumas ir kūrybiškumas” - Adelaide Advertiser

“Įkvepiantys ir įspūdingi… Pasiruoškite netekti amo.” - Three Weeks, Edinburgh Fringe Festival

“Tai – 21-ojo amžiaus cirkas” – Lip Mag

“Absoliutus triumfas!” – The Guardian

“Užgniaužiantys kvapą, gravitacijos dėsnius ignoruojantys triukai, kuriuos stebėsite su džiaugsmu” - The Stage

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 16,20 Eur (bilietai brangs!) | bilietai Tiketos kasose (pirkti internetu) | Tiketos kasa - ir Menų spaustuvėje, atsiskaitymas tik grynais 

>>CIRKOLOGO BILIETAS galioja rugsėjo 8 dienos seanse<<

DĖMESIO: organizatoriai turi teisę vėluojančių žiūrovų neįleisti į salę, jei tai trukdo spektaklio eigai

Naujojo cirko savaitgalis'18: KAULAI | Kallo Collective (Suomija)

trukmė 45 min.

atlieka Thomas Monckton | šviesų ir garso dizainas Gemma Tweedie | muzika Tuomas Norvio

Vieno kvadratinio metro dydžio scena, viena kėdė, viena lempa ir Thomas Monckton – tai viskas, ko reikia šiam išskirtiniam mikro-fizinio teatro kūriniui. Išlavinta kūno manipuliacija, lanksčiausios rankos ir įspūdinga „nekontroliuojamo“ veido kontrolė, preciziškais judesiais pasakoja buvimo žmogumi istorijas.

Kallo Collective – fizinio teatro ir šiuolaikinio cirko kompanija, kurianti aukštos kokybės pasirodymus be teksto, pritaikytus turams po pasaulį ir pritraukiančius plačią auditoriją. Kompanija pasirodo įvairiose šalyse, tačiau bazuojasi Suomijoje, Prancūzijoje ir Naujojoje Zelandijoje. Visi jos nariai kartu studijavo Jacques Lecoq fizinio teatro mokykloje Paryžiuje, visi taip pat treniravosi cirko lauke.

“...nepaprastas išradingumas, gimęs iš beribės vaizduotės…” – Theatreview

„ Monckton‘o gebėjimas manipuliuoti mažiausiomis savo kūon dalelėmis, ne tik paverčia darbą nuostabiai kruopštų, bet ir sukuria žaismingą santykį su auditorija“ - Across The Arts

„Kūrybiškumas, kurio prireikė sukurti šiam darbui – tiesiog neišmatuojamas. Jis užburiantis, įtraukiantis ir įsimintinas“ - Edinburgh Guide

„Šlovingas nepaprasto žmogaus fiziškumo pagerbimas“ - The Herald Scotland

menų spaustuvė | kišeninė salė

bilietai: 12,20 Eur | bilietai Tiketos kasose (pirkti internetu) | Tiketos kasa - ir Menų spaustuvėje, atsiskaitymas tik grynais 

>>CIRKOLOGO BILIETAS galioja rugsėjo 7 dienos seanse<<

DĖMESIO: organizatoriai turi teisę vėluojančių žiūrovų neįleisti į salę, jei tai trukdo spektaklio eigai

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Infoteka

menų spaustuvės infoteka pradėjo veikti 2009 gegužės 5 d. Tai šiuolaikinė biblioteka, kurios informacijos rinkinį sudaro knygos, periodika, filmų ir garso knygų kolekcijos bei spektaklių vaizdo įrašai.

Daugiau apie Infoteką...

Darbo laikas:
II 13.00–19.00
III 13.00–19.00
IV 13.00 –19.00
V 13.00–19.00
šeštadieniais, sekmadieniais ir pirmadieniais – Infoteka nedirba

Naujienos el. paštu

 

Erdvės

informacija norintiems menų spaustuvės erdvėse rengti projektus

jei jūs norėtumėte naudotis menų spaustuvės erdvėmis spektaklio, koncerto ar kito renginio pristatymui ar repeticijoms, prašome užpildyti renginio anketą ir pateikti ją menų spaustuvei

Skaityti daugiau        Pildyti anketą      Užimtumo kalendorius