Renginiai

Naujojo cirko savaitgalis'17: IRIMO MECHANIZMAI | Aleksandras Lempertas (Lietuva)

eskizo pristatymas | trukmė: 10-15 min

autorius ir atlikėjas Aleksandras Lempertas

Šis performansas tai bandymas naudojant spontaninės kompozicijos metodą ištirti dėmėsio ir atminties dezintegracijos procesus.
Efemerinės kamuoliukų trajektorijų struktūros sukuriamos ir tuoj pat arba suskaidomos arba suyra savaime. Nuolaužos sujungiamos į naujos laikinas konstrukcijas ir prasideda naujas proceso ciklas.
Tai kaip pokalbio fragmentai, girdimi per statybinį triukšmą.

menų spaustuvė | kišeninė salė

įėjimas nemokamas

Naujojo cirko savaitgalis'17: PELAT | Joan Català (Ispanija)

monospektaklis | trukmė 40 min.

idėjos autorius, režisierius ir atlikėjas Joan Català | konsultacijos Roser Tutusaus, Melina Pereyra, Jordi Casanovas, David Climent , Pablo Molinero(Los corderos)

PELAT – tai, spektaklis naikinantis ribas tarp šokio, cirko, teatro ir performanso, tarp auditorijos ir pasirodymo. Naujai perdirbtos tradicinės technikos, asmeniniai prisiminimai ir ypatinga interakcija su žiūrovu sukuria nuolat kintantį ir kaskart unikalų pasirodymą. „Pelat“, anot autoriaus, yra „eksperimentas, kuris tapo spektakliu“. Pasirodymo išskirtinumas slypi žiūrovų įtraukime: kaip sako pats Joan Catala, jo tikslas yra priminti žmonėms kolektyvinio darbo vertę ir į šviesą sugrąžinti rankų darbą, amatą, o ne technologijas. Spektaklio metu atlikėjas, bendraudamas su publika, pirmiausia ją grąžina į protėvių laikus, kuriuose žmonės dirbdavo žemę, į darbą dėdami didžiules fizines pastangas. Spektaklio choreografijoje taip pat gausu Katalonijos kultūrines tradicijas atspindinčių elementų, vienas iš jų – žmonių piramidės statymas reikalaujantis begalinio pasitikėjimo ir nenutrūkstamo bendradarbiavimo. Piramidės statymui čia tarnauja didžiulis medinis rastas, virvės ir... keletas atsitiktinių žiūrovų. Sulaikiusiai kvapą auditoriai tenka stebėti besąlygišką menininko atsidavimą nepažįstamųjų rankomis, lipant į vien jų laikomo rasto viršūnę.

Barselonoje gimęs Joan Català save vadina smalsiu tyrinėtoju, besidominčiu plastikos ir judesio menais, kuriuose komunikuoja kūnas ir objektai. Sceną Joan supranta kaip erdvę žmonių, objektų ir aplinkos dialogams, kur darbo ir žaidimo elementai susijungia su kiekvieno iš mūsų patirtimis ir idėjomis. Joan mokėsi šiuolaikinio šokio, fizinio teatro ir klounados pas įvairius profesionalus, nuo 2005-ųjų įvairiuose teatruose ir festivaliuose pasirodydavo kartu su trupėmis, o nuo 2012 pradėjo kurti vienas. Koncentruodamasis į asmeninę scenos menų perspektyvą, orientuotą į gatvės ir urbanistines erdves, 2013-aisiais pirmą kartą pristatė “Pelat”.

video https://www.youtube.com/watch?v=sUF2mae54D4



menų spaustuvės kiemas | įėjimas nemokamas

Projektą remia Lietuvos Respublikos kultūros ministerija ir Lietuvos kultūros taryba

ERDVINIO GARSO PAIEŠKOS: pasaulinės premjeros | Synaesthesis

koncertas | trukmė 60 min.

Į tarptautinę rezidencijos programą DAR (Druskininkai Artists' Residence), atvykę įvairių šalių menininkai pristato pasaulines premjeras.

Programa, kurią jau šešerius metus organizuoja Lietuvos kompozitorių sąjunga, klausytojus kviečia į paskutinį sezono koncertą Erdvinio Garso Paieškos: pasaulinės premjeros.

Tris mėnesius kompozitorių kūrybos namuose Druskininkuose įkvėpimo ieškojo menininkai iš Austrijos, Italijos, Ukrainos, Estijos, Jungtinės Karalystės bei Latvijos. Kurorto publikai jie jau pristatė čia gimusius kūrinius. Dauguma menininkų Lietuvoje lankosi pirmą kartą, todėl jų kūriniuose muzikos garsai persipina su Druskininkų kraštovaizdžiais, miesto triukšmais ir įsimintiniausiomis kurorto vietomis.

Koncertas įvyks rugpjūčio 14 dieną (pirmadienį), 19 val, Menų spaustuvėje, Juodojoje salėje.

Programą atliks jaunų ir ambicingų lietuvių atlikėjų šiuolaikinės muzikos ansamblis Synaesthesis. Programoje skambės lietuvių, austrų bei britų kompozitorių pasaulinės premjeros, o koncerto programą pristatys muzikologė Paulina Nalivaikaitė.

Austrų kompozitorė Elisabeth Schimana savo kūrinyje “Vast Territory: Episode 1 Lily Pond” panaudojo atsiminimus iš kelionės autobusu iš Vilniaus į Druskininkus 2011 metais. Savo kūrinyje kompozitorė panaudojo įrašytus gamtos garsus iš lelijų tvekinio, kuris yra netoli Druskininkų. Kiekvienas muzikantas iš atminties individualiai interpretuoja gamtos garsus: gamtos triukšmą, paukščių čiulbėjimą, vabzdžius ir varlių kurkimą.

Britų kompozitorės Jobina Tinnemans kūrinys “IMAGIRO” sukurtas dviem būdais: pasielkiant tradicinę bei specialiai sukurtą panoraminę/erdvinę notaciją, kuri tampa kūrinio dogma. Tai galiausiai virsta į garsine skulptūrą. Atlikėjai, vaikščiodamas lėtai, primins škilmingos ceremonijos eiseną. Grafinė notacija primins natūralaus gamtos grožio kraštovaizdį.

Lietuvių kompozitoriaus Donato Zakaro kūrinys “Terpsichora ir Melpomenė” pasakoja apie dvi graikų šokio senovės deives Terpsihorą ir Melpomenę. Viena - linksmybių, o kita - dramos ir tragedijos deivė. Kūrinyje naudojama linksmos ir dramatinės medžiagos priešprieša. Taip pat šios deivės turėjo ir savo senovines dermes, kurios įpinamos į naują harmonijos džiazinių ir rumbos ritmų audinį.

Austrų kompozitoriaus Andreas Trobollowitsch eksperimentinę kompoziciją „ze llzerfa ll” atlikėjai gros ne iš natų, bet vadovausis kompozitoriaus nurodytais ženklais bei nuorodomis į instrumentų padėtį bei judesį erdvėje. Šios muzikinės nuorodos transformuos bei valdys garso tembrą, spalvą ir erdviškumą. Ypatingas vaidmuo tenka erdvės architektūrai bei atlikėjų nuolatos besikeičiančioms pozicijoms.

Britų kompozitoriaus Andrew Crossley kūrinio pavadinimas “breath-image” buvo įkvėptas François Jullien knygos “The Great Image Has No Form”. “Breath-image” gali būti interpretuojamas kaip kvėpavimas – rezonansas, kuris yra paminėtas Wang Wei and Guo Xi raštuose kaip intuicija arba nerimas dėl nesikeičiančio kraštovaizdžio. Kūrinio struktūra paremta nuolatiniu ieškojimu kas yra “breath-image”, pavyzdžiui, kaip ir iš kur laikui bėgant gali formuotis garsinis paveikslas iš nesikeičiančio garso?

Tarptautinę menininkų rezidenciją DAR organizuoja Lietuvos kompozitorių sąjunga, remia Lietuvos Respublikos Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Asociacija LATGA, Sound and Music organizacija, AIR KREMS rezidencija, Austrijos ambasada Kopenhagoje, bei Austrijos Federalinė Kanceliarija.

Kontaktinis asmuo DAR vadovė Egidija Medekšaitė, 8 610 79615 egidija.m@gmail.com

menų spaustuvė | juodoji salė

įėjimas nemokamas

HONEY, I'M HOME! | premjera!

 

(s09e20)
idėjos autorius ir režisierius Adas Burkšaitis | aktoriai Ieva Savickaitė, Valerijus Kazlauskas, Vigita Rudytė | garso menininkė Agnė Matulevičiūtė | scenos ir kostiumų dailininkės Ona Juciūtė, Emilija Einorytė


trukmė 90 min. | sukurta Menų spaustuvėje | Atvira erdvė'17


Jaunasis Atviros erdvės režisierius Adas Burkšaitis iš tiesų nėra diplomuotas teatro meno kūrėjas. Anaiptol – nuo humanitarinių mokslų jį skiria tokie skambūs žodžiai kaip programavimo studijos Kembridžo universitete bei darbas „Google“ ir „Barclays“ kompanijose. Susijungus informatikos mokslams, smalsumui ir susidomėjimui tobulos amerikietiškos gyvensenos atspindžiais septintojo dešimtmečio situacijų komedijose, gimė neįprasto formato spektaklis “Honey, I‘m home!”.

Adas Burkšaitis drauge su aktoriais Ieva Savickaite, Valerijumi Kazlausku ir Vigita Rudyte trijų “serijų” spektaklyje tyrinėja įvairių medijų formą ir turinį: pasirinkti XX a. 7-8 dešimtmečių Amerikietiškos televizijos serialai perkeliami į kitą erdvę – teatro sceną, taip dekonstruojant tiek serialo formą, tiek jų siunčiamą žinutę apie amerikietišką svajonę. Toje realybėje egzistuoja ideali šeima, kurios bėdos ir kivirčai prasideda ir išsisprendžia per vieną 24 minučių seriją. O šiandien, jau nutolus nuo senųjų serialų, spektaklio “Honey, I‘m home!” komanda klausia: kokios galimybės slypi atlikėjo akistatoje su žiūrovu? Kur baigiasi iliuzija ir ar teatras turi ją kurti, taip glostydamas ir migdydamas žiūrovus? Ar amerikietiškos grožybės tikrai yra gražios? Ar teatre dar apskritai įmanoma iliuzija? Spektaklio režisierius teigia, kad nesiekia nieko pamokyti ar nurodyti vienareikšmiškai gerų ar blogų žanrų – pagrindiniu tikslu čia tampa eksperimentas pačių žiūrovų galvose ir situacijų komedijų rekonstravimas, perkeliant jas į teatro sceną.


„Spektaklio išeities taškas - seni amerikietiški serialai, ypač - situacijų komedijos. Lyginant su šiuolaikiniais serialais, šios komedijos patraukia žiūrovui neįprasta estetika. Kelionės po alternatyvią - amerikietišką praeitį primena egzotišką jausmą, kurį galima patirti skaitant „Tūkstančio ir vienos nakties“ pasakas. Atidžiau gilinantis į tokių serialų struktūrą kilo idėja permąstyti kiną teatru. Pirmiausia dėl juose slypinčių teatro elementų: vaidinama prieš gyvą auditoriją, kameros padėtis ir veiksmo vieta beveik nesikeičia, potekstėje - pamokoma žinutė. Antra, tikrame teatre visada žavėjausi gyvos patirties galimybe, rizika, neapibrėžtumu. Mūsų spektaklyje serialo metafora tampa įrankiu kalbėti apie tai šiuolaikinio medijų pasaulio, kuriame sparčiai nyksta ribos tarp realybės ir iliuzijos, kontekste.“ – apie susidomėjimą kino, televizijos ir teatro skirtumais bei jų sąveikos galimybėmis kalba režisierius.

menų spaustuvė | juodoji salė
bilietai: 9,20 eur | bilietai Tiketos kasose* (pirkti internetu) | atkreipkite dėmesį: menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynaisiais, atsiprašome už nepatogumus | bilietų rezervacija spektakliai@menuspaustuve.lt | bilietų rezervacija galioja 1val. iki renginio

*Tiketa kasa nuo šiol ir menų spaustuvėje

Naujojo cirko savaitgalis'17: TRY AGAIN | Taigi cirkas (Lietuva)

eskizo pristatymas | trukmė 20 min. |įėjimas nemokamas
Idėjos autoriai ir atlikėjai Konstantin Kosovec ir Elena Nechiporenko | kompozitorė Jūra Elena Šedytė

Šiuolaikinio cirko spektaklis apie gyvenimo cikliškumą. Tai istorija apie kelyje atsirandančias ne tik fizines, bet ir psichologines kliūtis. Tai - istorija apie norą gyventi ir antrą šansą.

Apie šokį, kai kūnas negali šokti.
Apie žmogaus kūno ir proto galimybes.
Apie prasmės paieškas beprasmybėje.

Šiuolaikinio cirko trupė „Taigi Cirkas“ susiformavo 2016 metais. Šiuo metu ją sudaro cirko kūrėjai Konstantin Kosovec ir Elena Nechiporenko bei kompozitorė Jūra Elena Šedytė. Pagrindinis tikslas, kurį kūrėjai kelia šiam darbui – cirko disciplinų pagalba lakoniškai ir lengvai papasakoti nuoširdžią ir labai asmenišką istoriją.

menų spaustuvė | juodoji salė

įėjimas nemokamas

Projektą remia Lietuvos Respublikos kultūros ministerija ir Lietuvos kultūros taryba

Aurelijos Keinės nuotr.

Mediateka

Infoteka, kurios kolekcijos prioritetas – šiuolaikiniai scenos menai ir kūrybinės industrijos, yra viešai prieinama visiems, norintiems geriau pažinti šias sritis.

Naršyti mediateką

Infoteka

menų spaustuvės infoteka pradėjo veikti 2009 gegužės 5 d. Tai šiuolaikinė biblioteka, kurios informacijos rinkinį sudaro knygos, periodika, filmų ir garso knygų kolekcijos bei spektaklių vaizdo įrašai.

Daugiau apie Infoteką...

Darbo laikas VASARĄ:
II 13.00–18.00
III 13.00–18.00
IV 13.00 –18.00
V 13.00–18.00
šeštadieniais, sekmadieniais ir pirmadieniais – Infoteka nedirba

Naujienos el. paštu

 

Erdvės

informacija norintiems menų spaustuvės erdvėse rengti projektus

jei jūs norėtumėte naudotis menų spaustuvės erdvėmis spektaklio, koncerto ar kito renginio pristatymui ar repeticijoms, prašome užpildyti renginio anketą ir pateikti ją menų spaustuvei

Skaityti daugiau        Pildyti anketą